All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teachers' professional vision: an attempt to review the research area

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00074198" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00074198 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=2565" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=2565</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Profesní vidění u učitelů: pokus o zmapování výzkumného pole

  • Original language description

    Přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s konceptem profesní vidění (resp. schopnost všimnout si) u učitelů. Profesní vidění zahrnuje procesy výběrového zaměření pozornosti a uvažování založeného na vědění, které vedou jednání profesionálů v situacích spjatých s jejich profesemi. Přehledová studie vychází z 19 časopiseckých studií zahrnutých do databází Web of Science a/nebo ERIC, které prezentují originální výzkumy zaměřené na profesní vidění (resp. schopnost všimnout si). Studie zodpovídá následující otázky: Jak je profesní vidění ve studiích konceptualizováno? Jaké cíle a otázky jsou ve studiích sledovány? Jaké přístupy a metody jsou používány? Jaká podstatná zjištění ze studií vyplývají? V závěru přehledové studie autoři předkládají shrnutí poznatků spolu s jejich diskusí. Ukazují, že ve výzkumech dominuje oblast matematického vzdělávání. Prozatím chybí zaměření na společenskovědní a umělecké obory. Existuje mnoho nástrojů ke zkoumání profesního vidění po akci.

  • Czech name

    Profesní vidění u učitelů: pokus o zmapování výzkumného pole

  • Czech description

    Přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s konceptem profesní vidění (resp. schopnost všimnout si) u učitelů. Profesní vidění zahrnuje procesy výběrového zaměření pozornosti a uvažování založeného na vědění, které vedou jednání profesionálů v situacích spjatých s jejich profesemi. Přehledová studie vychází z 19 časopiseckých studií zahrnutých do databází Web of Science a/nebo ERIC, které prezentují originální výzkumy zaměřené na profesní vidění (resp. schopnost všimnout si). Studie zodpovídá následující otázky: Jak je profesní vidění ve studiích konceptualizováno? Jaké cíle a otázky jsou ve studiích sledovány? Jaké přístupy a metody jsou používány? Jaká podstatná zjištění ze studií vyplývají? V závěru přehledové studie autoři předkládají shrnutí poznatků spolu s jejich diskusí. Ukazují, že ve výzkumech dominuje oblast matematického vzdělávání. Prozatím chybí zaměření na společenskovědní a umělecké obory. Existuje mnoho nástrojů ke zkoumání profesního vidění po akci.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-21961S" target="_blank" >GA13-21961S: Exploring professional vision and its development through video-based analysis (from the perspective of teachers of English as a foreign language)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    64

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    26

  • Pages from-to

    151-176

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database