Opportunities to develop intercultural communicative competence in the context of language skills: IRSE Video Study of English
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076157" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076157 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_3_p394_prilezitosti_zerzovasebestova.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_3_p394_prilezitosti_zerzovasebestova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-3-394" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-3-394</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Příležitosti k rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v kontextu řečových dovedností: IVŠV videostudie anglického jazyka
Original language description
Empirická studie je věnována problematice rozvíjení interkulturní komunikační kompetence (IKK) a její integraci s rozvíjením řečových dovedností ve výuce anglického jazyka (AJ) na 2. stupni ZŠ. V rámci hledání odpovědi na otázku, jakým způsobem a za jakých podmínek rozvíjení IKK ve výuce AJ probíhá, je cílem této studie nahlédnout do toho, v integraci s jakými řečovými dovednostmi je IKK rozvíjena a jaké je jejich zastoupení. Po úvodní části a vymezení teoretických východisek následuje část metodologická (kapitola 3) představující zkoumaný soubor (79 vyučovacích hodin AJ v 7. a 8. ročnících natočených u 25 učitelů na 2. stupni ZŠ ve třech krajích v rámci IVŠV videostudie anglického jazyka), způsob zpracování dat (způsob natáčení, transkripce, kódování), výzkumné otázky a kategoriální systémy (kategoriální systém IKK a kategoriální systém Řečové dovednosti), jež byly pro analýzu videozáznamů použity.
Czech name
Příležitosti k rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v kontextu řečových dovedností: IVŠV videostudie anglického jazyka
Czech description
Empirická studie je věnována problematice rozvíjení interkulturní komunikační kompetence (IKK) a její integraci s rozvíjením řečových dovedností ve výuce anglického jazyka (AJ) na 2. stupni ZŠ. V rámci hledání odpovědi na otázku, jakým způsobem a za jakých podmínek rozvíjení IKK ve výuce AJ probíhá, je cílem této studie nahlédnout do toho, v integraci s jakými řečovými dovednostmi je IKK rozvíjena a jaké je jejich zastoupení. Po úvodní části a vymezení teoretických východisek následuje část metodologická (kapitola 3) představující zkoumaný soubor (79 vyučovacích hodin AJ v 7. a 8. ročnících natočených u 25 učitelů na 2. stupni ZŠ ve třech krajích v rámci IVŠV videostudie anglického jazyka), způsob zpracování dat (způsob natáčení, transkripce, kódování), výzkumné otázky a kategoriální systémy (kategoriální systém IKK a kategoriální systém Řečové dovednosti), jež byly pro analýzu videozáznamů použity.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
29
Pages from-to
394-422
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—