All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Visuals in school textbooks as mediators of geographical knowledge: An analysis of pupils´ evaluation and interaction with textbook visuals

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077772" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00077772 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako zprostředkovatelé geografického vědění: Analýza žákovského hodnocení a interakce

  • Original language description

    Moderní zeměpisné učebnice si bez množství propracovaných nonverbálních prvků lze představit jen stěží. Nonverbální prvky napomáhají při znázorňování vývoje anebo změn zeměpisných jevů, které by pro žáky jinak byly obtížně představitelné a uchopitelné. Otázkám žákovského interagování s nonverbálními prvky v učebnicích však doposud byla věnována pouze omezená míra pozornosti. V příspěvku jsou prezentovány poznatky kvalitativního šetření, které se zaměřovalo na zjišťování žákovského hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích zeměpisu a analyzování procesů, jež žáci zapojují do interagování s nonverbálními prvky různých typů a kvalit. Výsledky naznačily, že porozumění nonverbálním prvkům není pro žáky snadnou záležitostí a ti ho musejí aktivně konstruovat. Důležité jsou v tomto ohledu procesy směřující k rozpoznání smyslu a uvědomování si širších souvislostí. Ukázalo se také, že žáci při uchopování prezentovaných obsahů spoléhají na konkrétní kvality nonverbálních prvků.

  • Czech name

    Nonverbální prvky v učebnicích zeměpisu jako zprostředkovatelé geografického vědění: Analýza žákovského hodnocení a interakce

  • Czech description

    Moderní zeměpisné učebnice si bez množství propracovaných nonverbálních prvků lze představit jen stěží. Nonverbální prvky napomáhají při znázorňování vývoje anebo změn zeměpisných jevů, které by pro žáky jinak byly obtížně představitelné a uchopitelné. Otázkám žákovského interagování s nonverbálními prvky v učebnicích však doposud byla věnována pouze omezená míra pozornosti. V příspěvku jsou prezentovány poznatky kvalitativního šetření, které se zaměřovalo na zjišťování žákovského hodnocení kvalit nonverbálních prvků v učebnicích zeměpisu a analyzování procesů, jež žáci zapojují do interagování s nonverbálními prvky různých typů a kvalit. Výsledky naznačily, že porozumění nonverbálním prvkům není pro žáky snadnou záležitostí a ti ho musejí aktivně konstruovat. Důležité jsou v tomto ohledu procesy směřující k rozpoznání smyslu a uvědomování si širších souvislostí. Ukázalo se také, že žáci při uchopování prezentovaných obsahů spoléhají na konkrétní kvality nonverbálních prvků.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Employment of Newly Graduated Doctors of Science for Scientific Excellence</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů