Learning Multiple Foreign Languages in Research: The Example of German (L3) after English (L2)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081249" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081249 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.xlinguae.eu/files/xlinguae2_2015_5.pdf" target="_blank" >http://www.xlinguae.eu/files/xlinguae2_2015_5.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17846/XL.2015.08.02.54-71" target="_blank" >10.17846/XL.2015.08.02.54-71</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učení se více cizím jazykům ve výzkumu:na příkladu němčiny (L3) po angličtině (L2)
Original language description
Procesy explicitního učení se cizímu jazyku jsou v posledních desetiletích předmětem intenzivního bádání, jež je vedeno snahou o jejich hlubší porozumění. Výsledky tohoto bádání poté vedou nejen k tvorbě teorie, v našem případě teorie učení se cizímu jazyku, ale zároveň poskytují pro jazykovu výuku empiricky podložená zjištění, která ? při jejich reflektované aplikaci do didaktické koncepce ? vedou k jejímu zefektivňování. Na počátku nového milénia výrazně vzrůstá požadavek moderní společnosti na znalosti více jazyků, což se stává impulsem pro razantní rozvoj výzkumu učení se více cizím jazykům (multiples Sprachenlernen, learning multiple languages), který je ukotven ve výzkumu mnohojazyčnosti a v němž se odrážejí dosavadní teorie učení se druhému cizímu jazyku, respektive modely učení se více jazykům.
Czech name
Učení se více cizím jazykům ve výzkumu:na příkladu němčiny (L3) po angličtině (L2)
Czech description
Procesy explicitního učení se cizímu jazyku jsou v posledních desetiletích předmětem intenzivního bádání, jež je vedeno snahou o jejich hlubší porozumění. Výsledky tohoto bádání poté vedou nejen k tvorbě teorie, v našem případě teorie učení se cizímu jazyku, ale zároveň poskytují pro jazykovu výuku empiricky podložená zjištění, která ? při jejich reflektované aplikaci do didaktické koncepce ? vedou k jejímu zefektivňování. Na počátku nového milénia výrazně vzrůstá požadavek moderní společnosti na znalosti více jazyků, což se stává impulsem pro razantní rozvoj výzkumu učení se více cizím jazykům (multiples Sprachenlernen, learning multiple languages), který je ukotven ve výzkumu mnohojazyčnosti a v němž se odrážejí dosavadní teorie učení se druhému cizímu jazyku, respektive modely učení se více jazykům.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
60200 - Languages and Literature
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F0321" target="_blank" >GAP407/11/0321: Multilingualism in Czech Schools: teaching and learning German after English</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
XLinguae
ISSN
1337-8384
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2015
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
18
Pages from-to
54-71
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-84928618308