Tacit knowledge of students of teaching: research methods and first results.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00081584" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00081584 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tacitní znalosti studentů učitelství: metody zkoumání a první výsledky.
Original language description
Cílem příspěvku je představit teoretická východiska, metody a předběžné výsledky výzkumu tacitních znalostí studentů učitelství, který je realizován na Pedagogické fakultě MU. Tacitní znalosti představují v současné době fenomén, který je často zkoumán,avšak není dostatečně vymezen. Pro účely našeho kvalitativního výzkumu tento pojem definujeme jako zprvu neuvědomovanou nebo jen částečně uvědomovanou znalost, která se nejviditelněji projevuje v soudech a úsudcích, které jedinec vynáší při řešení neplánované či obtížné situace. Zkoumáme, co o tacitních znalostech studentů učitelství vypovídá reflexe zaměřená na jejich pedagogickou činnost v průběhu praxe na základních školách a středních školách. První data byla sesbírána z písemně a ústně vyjádřenýchreflexí dvou studentek učitelství francouzského jazyka na podzim 2014.
Czech name
Tacitní znalosti studentů učitelství: metody zkoumání a první výsledky.
Czech description
Cílem příspěvku je představit teoretická východiska, metody a předběžné výsledky výzkumu tacitních znalostí studentů učitelství, který je realizován na Pedagogické fakultě MU. Tacitní znalosti představují v současné době fenomén, který je často zkoumán,avšak není dostatečně vymezen. Pro účely našeho kvalitativního výzkumu tento pojem definujeme jako zprvu neuvědomovanou nebo jen částečně uvědomovanou znalost, která se nejviditelněji projevuje v soudech a úsudcích, které jedinec vynáší při řešení neplánované či obtížné situace. Zkoumáme, co o tacitních znalostech studentů učitelství vypovídá reflexe zaměřená na jejich pedagogickou činnost v průběhu praxe na základních školách a středních školách. První data byla sesbírána z písemně a ústně vyjádřenýchreflexí dvou studentek učitelství francouzského jazyka na podzim 2014.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Acquisition of tacit knowledge of student teachers during their teaching practice</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů