All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Charles IV. ? Man and the governor in teaching media and teaching history

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085272" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085272 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Karel IV. ? člověk i vladař v didaktizovaných médiích a výuce dějepisu

  • Original language description

    Osobnost Karla IV. se od středověku těšila zájmu, který v moderní době nazýváme mediální publicitou. Máme přitom na mysli zejména obrazová média, jejichž sdělení byla určena nejrůznějším příjemcům, ale také učebnice a další didaktické pomůcky. Akceptování fenoménu historické kultury však předpokládá, že se zmíněná obrazová sdělení místo pouhé ilustrace stanou kvalitativně novým výukovým prostředkem. Předkládaný text po analýze vývoje zobrazování tohoto panovníka (od gotické malby až po hraný film, platidla nebo poštovní známky) na vhodných příkladech komentuje propojení mediální výchovy a dějepisné edukace s cílem rozvoje historického vědomí žáka, i jeho mediální gramotnosti.

  • Czech name

    Karel IV. ? člověk i vladař v didaktizovaných médiích a výuce dějepisu

  • Czech description

    Osobnost Karla IV. se od středověku těšila zájmu, který v moderní době nazýváme mediální publicitou. Máme přitom na mysli zejména obrazová média, jejichž sdělení byla určena nejrůznějším příjemcům, ale také učebnice a další didaktické pomůcky. Akceptování fenoménu historické kultury však předpokládá, že se zmíněná obrazová sdělení místo pouhé ilustrace stanou kvalitativně novým výukovým prostředkem. Předkládaný text po analýze vývoje zobrazování tohoto panovníka (od gotické malby až po hraný film, platidla nebo poštovní známky) na vhodných příkladech komentuje propojení mediální výchovy a dějepisné edukace s cílem rozvoje historického vědomí žáka, i jeho mediální gramotnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2

  • ISSN

    1211-6068

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    29/2015

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    114-125

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database