Teachers´ Questions and Students´ Answers in Chemistry Instruction
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00085846" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00085846 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/780</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitelské otázky a žákovské odpovědi ve výuce chemie
Original language description
V příspěvku je prezentována málo obvyklá mezioborovost, a to didaktiky chemie a pedagogické komunikace. Tyto obory mají společné výzkumné oblasti, ke kterým patří komunikace mezi učitelem a žáky ve výuce chemie. Kladení učitelských otázek a vznik žákovských odpovědí zásadně ovlivňují efektivitu výuky. Učitelská dovednost tvořit a klást otázky patří mezi ty, které si studenti učitelství začínají osvojovat již během studia, ale rozvíjejí je celý profesní život. Při přípravě na pedagogickou praxi ve výucedidaktiky přírodovědných předmětů udávali studenti, že se nejvíce obávají zkoušení, konkrétně formulování otázek a hodnocení žákovských odpovědí. V příspěvku je prezentována část teorie zabývající se problematikou otázek a odpovědí z pohledu pedagogickékomunikace v kontextu didaktiky chemie. Jsou uvedeny také konkrétní ukázky a výsledky kvalitativního výzkumu zabývajícího se otázkami a odpověďmi ve výuce chemie. Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.
Czech name
Učitelské otázky a žákovské odpovědi ve výuce chemie
Czech description
V příspěvku je prezentována málo obvyklá mezioborovost, a to didaktiky chemie a pedagogické komunikace. Tyto obory mají společné výzkumné oblasti, ke kterým patří komunikace mezi učitelem a žáky ve výuce chemie. Kladení učitelských otázek a vznik žákovských odpovědí zásadně ovlivňují efektivitu výuky. Učitelská dovednost tvořit a klást otázky patří mezi ty, které si studenti učitelství začínají osvojovat již během studia, ale rozvíjejí je celý profesní život. Při přípravě na pedagogickou praxi ve výucedidaktiky přírodovědných předmětů udávali studenti, že se nejvíce obávají zkoušení, konkrétně formulování otázek a hodnocení žákovských odpovědí. V příspěvku je prezentována část teorie zabývající se problematikou otázek a odpovědí z pohledu pedagogickékomunikace v kontextu didaktiky chemie. Jsou uvedeny také konkrétní ukázky a výsledky kvalitativního výzkumu zabývajícího se otázkami a odpověďmi ve výuce chemie. Existuje též verze na CD nosiči, ISBN 978-80-210-7954-0.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY. Sborník příspěvků z konference 20.?21. 5. 2015.
ISBN
9788021079960
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
246-253
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Šlapanice
Event date
Jan 1, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—