All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Using the mother tongue in foreign language teaching: What the research shows and does not show

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00089409" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00089409 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Používání mateřštiny ve výuce cizího jazyka: co (ne)ukazuje výzkum

  • Original language description

    Studie pojednává o roli mateřského a cizího jazyka ve výuce angličtiny. V empirickém výzkumu bylo analyzováno 13 videonahrávek hodin angličtiny vedených učiteli experty s cílem kvantifikovat používání angličtiny a češtiny. Jak ukazuje srovnání s výsledky obdobného výzkumu, angličtina byla používána častěji v hodinách učitelů expertů, avšak i čeština byla v jejich výuce přítomna. Výstupy vykazují značné rozdíly mezi jednotlivými výsledky, což může vzbuzovat otázky o vhodnosti použité metody. Na konci studie jsou navrženy jiné výzkumné postupy.

  • Czech name

    Používání mateřštiny ve výuce cizího jazyka: co (ne)ukazuje výzkum

  • Czech description

    Studie pojednává o roli mateřského a cizího jazyka ve výuce angličtiny. V empirickém výzkumu bylo analyzováno 13 videonahrávek hodin angličtiny vedených učiteli experty s cílem kvantifikovat používání angličtiny a češtiny. Jak ukazuje srovnání s výsledky obdobného výzkumu, angličtina byla používána častěji v hodinách učitelů expertů, avšak i čeština byla v jejich výuce přítomna. Výstupy vykazují značné rozdíly mezi jednotlivými výsledky, což může vzbuzovat otázky o vhodnosti použité metody. Na konci studie jsou navrženy jiné výzkumné postupy.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Employment of Newly Graduated Doctors of Science for Scientific Excellence</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    59

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    3-12

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database