Selected Aspects of Holistic Education Around the World - Incentives for Education and Personal Development od Pedagogues in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00090816" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00090816 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané aspekty celostního vzdělávání ve světě - Podněty pro vzdělávání a osobnostní růst pedagogů v České republice
Original language description
Příspěvek představuje výběr současných přístupů k celostnímu vzdělávání v USA, Singapuru, na Taiwanu a okrajově i v několika dalších zemích; všímá si především zajímavých impulsů pro vzdělávání pedagogů na terciární úrovni v České republice. Cíle a prostředky celostního vzdělávání se ve světě odlišují, všechny je ale spojuje důraz na plné rozvinutí potenciálu každého člověka. Celostní vzdělávání je přístupem eklektickým a inkluzivním, který již ze své podstaty vstřebává podněty mnoha pedagogických (ale i filosofických či spirituálních) směrů a tím může přispívat k osobnostnímu rozvoji každého člověka. Myšlenkové kořeny tohoto přístupu ve vztahu ke vzdělávání pedagogů lze najít například v pracích R. W. Emersona, J. Deweye, M. Bubera a dalších. Celostní přístupy berou v potaz všechny složky, které tvoří identitu člověka a to včetně jeho zasazení do určitého celku, ze kterého by neměl být vytržen.
Czech name
Vybrané aspekty celostního vzdělávání ve světě - Podněty pro vzdělávání a osobnostní růst pedagogů v České republice
Czech description
Příspěvek představuje výběr současných přístupů k celostnímu vzdělávání v USA, Singapuru, na Taiwanu a okrajově i v několika dalších zemích; všímá si především zajímavých impulsů pro vzdělávání pedagogů na terciární úrovni v České republice. Cíle a prostředky celostního vzdělávání se ve světě odlišují, všechny je ale spojuje důraz na plné rozvinutí potenciálu každého člověka. Celostní vzdělávání je přístupem eklektickým a inkluzivním, který již ze své podstaty vstřebává podněty mnoha pedagogických (ale i filosofických či spirituálních) směrů a tím může přispívat k osobnostnímu rozvoji každého člověka. Myšlenkové kořeny tohoto přístupu ve vztahu ke vzdělávání pedagogů lze najít například v pracích R. W. Emersona, J. Deweye, M. Bubera a dalších. Celostní přístupy berou v potaz všechny složky, které tvoří identitu člověka a to včetně jeho zasazení do určitého celku, ze kterého by neměl být vytržen.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů