All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Literary Depiction of the Time of the Second World War in Contemporary Readers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092352" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092352 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Literární obraz období druhé světové války v dnešních čítankách

  • Original language description

    Kapitola se zabývá zastoupením literatury s tematikou druhé světové války v čítankách pro 2. stupeň základní školy, které byly vydány v po roce 1990. Ve třech podkapitolách se autorka snaží najít odpovědi na otázky, jaká díla, jací autoři, jaké ukázky a témata se v čítankách objevují, a také na otázku, zda literární obraz druhé světové války v čítankách prošel v uplynulém čtvrtstoletí nějakými proměnami. Analyzováno bylo celkem 40 učebnic vydaných nakladatelstvími Alter, Fortuna, Fragment, Fraus, Nová škola, Prodos a SPN. Největší prostor je v příspěvku věnován tématům, postavám a událostem zobrazovaným konkrétními prozaickými ukázkami. Sledovány jsou tyto dominantní tematické okruhy: osudy dětí, osudy mladých lidí a dospělých (včetně silně zastoupené tematiky holocaustu), autentické vzpomínky a také osudy zvířete ve válce.

  • Czech name

    Literární obraz období druhé světové války v dnešních čítankách

  • Czech description

    Kapitola se zabývá zastoupením literatury s tematikou druhé světové války v čítankách pro 2. stupeň základní školy, které byly vydány v po roce 1990. Ve třech podkapitolách se autorka snaží najít odpovědi na otázky, jaká díla, jací autoři, jaké ukázky a témata se v čítankách objevují, a také na otázku, zda literární obraz druhé světové války v čítankách prošel v uplynulém čtvrtstoletí nějakými proměnami. Analyzováno bylo celkem 40 učebnic vydaných nakladatelstvími Alter, Fortuna, Fragment, Fraus, Nová škola, Prodos a SPN. Největší prostor je v příspěvku věnován tématům, postavám a událostem zobrazovaným konkrétními prozaickými ukázkami. Sledovány jsou tyto dominantní tematické okruhy: osudy dětí, osudy mladých lidí a dospělých (včetně silně zastoupené tematiky holocaustu), autentické vzpomínky a také osudy zvířete ve válce.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Válečné dětství a mládí (1939-1945) v literatuře a publicistice

  • ISBN

    9788024634135

  • Number of pages of the result

    15

  • Pages from-to

    210-224

  • Number of pages of the book

    235

  • Publisher name

    Univerzita Karlova Nakladatelství Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter