All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

National identity in the museum in relation to constructivist theories of learning in the consequences present time

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092695" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092695 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.cz-museums.cz/web/muzea_zmeny/program-konference" target="_blank" >http://www.cz-museums.cz/web/muzea_zmeny/program-konference</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Národní identita v muzeu ve vztahu ke konstruktivistickým teoriím učení v konsekvencích dnešní doby

  • Original language description

    V dnešním světě sehrává národní identita v každodenním životě lidí stále významnou roli. Ta se reflektuje mj. v muzeích, v nichž se národní identita i dnes konstruuje a prezentuje. Cílem příspěvku je diskutovat postavení národní identity a jejího výzkumu v současných muzeích, a to s ohledem na problematiku konstruktivistických teorií učení. V těchto souvislostech příspěvek nastíní dílčí výsledky vybraných mezinárodních výzkumů zabývajících se národní identitou v muzeu a zasadí téma výzkumu národní identity do kontextu problematiky konstruktivistických teorií učení. Ty mají totiž specifickou pozici nejen v edukačních aktivitách muzea, ale také ve výzkumných záměrech. Poukazují totiž na fakt, že konstrukce národní identity je procesem podmíněným mnoha faktory, mezi které patří nejen konkrétní socio-kulturní podmínky země, konkrétní muzeum, jeho expozice a pracovníci, ale i samotný návštěvník, jeho osobnost, dosavadní znalost a zkušenost.

  • Czech name

    Národní identita v muzeu ve vztahu ke konstruktivistickým teoriím učení v konsekvencích dnešní doby

  • Czech description

    V dnešním světě sehrává národní identita v každodenním životě lidí stále významnou roli. Ta se reflektuje mj. v muzeích, v nichž se národní identita i dnes konstruuje a prezentuje. Cílem příspěvku je diskutovat postavení národní identity a jejího výzkumu v současných muzeích, a to s ohledem na problematiku konstruktivistických teorií učení. V těchto souvislostech příspěvek nastíní dílčí výsledky vybraných mezinárodních výzkumů zabývajících se národní identitou v muzeu a zasadí téma výzkumu národní identity do kontextu problematiky konstruktivistických teorií učení. Ty mají totiž specifickou pozici nejen v edukačních aktivitách muzea, ale také ve výzkumných záměrech. Poukazují totiž na fakt, že konstrukce národní identity je procesem podmíněným mnoha faktory, mezi které patří nejen konkrétní socio-kulturní podmínky země, konkrétní muzeum, jeho expozice a pracovníci, ale i samotný návštěvník, jeho osobnost, dosavadní znalost a zkušenost.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů