All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The verifying of ability to work with text of Romany children at elementary schools

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00092967" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00092967 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ

  • Original language description

    Příspěvek představuje část rozpracované diplomové práce, která je zaměřena na ověřování očekávaného výstupu RVP ZV pro Komunikační a slohovou výchovu pro 1. stupen ZŠ: ČJL-5-1-01: Žák čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas. Prostředkem pro ověřování se staly ilustrativní úlohy pro minimální úroveň, které jsou součástí Standardů pro základní vzdělávání. Účelový vzorek tvoří 59 romských žáků 5. ročníku, kteří jsou vzděláváni jednak na brněnských školách s většinovým zastoupením romských žáků, jednak bylo vybráno i několik romských žáků z ostatních brněnských základních škol. Získané výsledky budou v závěrečné fázi diplomové práce porovnány s výsledky žáků běžných 5. ročníků, ke kterým ve své diplomové práci dospěla Vyoralová (2015). Pro vyhodnocování výsledků využívám metodu obsahové analýzy textu a rozhovory s učiteli i žáky.

  • Czech name

    Ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ

  • Czech description

    Příspěvek představuje část rozpracované diplomové práce, která je zaměřena na ověřování očekávaného výstupu RVP ZV pro Komunikační a slohovou výchovu pro 1. stupen ZŠ: ČJL-5-1-01: Žák čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas. Prostředkem pro ověřování se staly ilustrativní úlohy pro minimální úroveň, které jsou součástí Standardů pro základní vzdělávání. Účelový vzorek tvoří 59 romských žáků 5. ročníku, kteří jsou vzděláváni jednak na brněnských školách s většinovým zastoupením romských žáků, jednak bylo vybráno i několik romských žáků z ostatních brněnských základních škol. Získané výsledky budou v závěrečné fázi diplomové práce porovnány s výsledky žáků běžných 5. ročníků, ke kterým ve své diplomové práci dospěla Vyoralová (2015). Pro vyhodnocování výsledků využívám metodu obsahové analýzy textu a rozhovory s učiteli i žáky.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů