Intercultural communicative competence in a foreign language for specific purposes - a survey
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106410" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106410 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Interkulturní komunikační kompetence v odborném cizím jazyce - přehledová studie
Original language description
Přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s interkulturní komunikační kompetencí ve výuce odborného cizího jazyka. Přehledová studie vychází z šesti časopiseckých studií zahrnutých do databází EBSCO, ERIC a SCOPUS, které prezentují originální výzkumy zaměřené na rozvoj interkulturní komunikační kompetence v terciárním vzdělávání. Studie odpovídá na následující otázky: Jak je interkulturní komunikační kompetence ve studiích definována? Jaké cíle jsou ve studiích sledovány? Jaké metody a přístupy jsou používány? Jaká podstatná zjištění ze studií vyplývají? V závěru přehledové studie je předloženo shrnutí poznatků spolu s jejich diskuzí. Ze studií vyplývá, že rozvoj interkulturní komunikační kompetence je pro studenty odborného cizího jazyka v rámci přípravy na pracovní prostředí nezbytně nutný a zásadní. Studie také upozorňují na konkrétní nedostatky v terciárním vzdělávání.
Czech name
Interkulturní komunikační kompetence v odborném cizím jazyce - přehledová studie
Czech description
Přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy spojené s interkulturní komunikační kompetencí ve výuce odborného cizího jazyka. Přehledová studie vychází z šesti časopiseckých studií zahrnutých do databází EBSCO, ERIC a SCOPUS, které prezentují originální výzkumy zaměřené na rozvoj interkulturní komunikační kompetence v terciárním vzdělávání. Studie odpovídá na následující otázky: Jak je interkulturní komunikační kompetence ve studiích definována? Jaké cíle jsou ve studiích sledovány? Jaké metody a přístupy jsou používány? Jaká podstatná zjištění ze studií vyplývají? V závěru přehledové studie je předloženo shrnutí poznatků spolu s jejich diskuzí. Ze studií vyplývá, že rozvoj interkulturní komunikační kompetence je pro studenty odborného cizího jazyka v rámci přípravy na pracovní prostředí nezbytně nutný a zásadní. Studie také upozorňují na konkrétní nedostatky v terciárním vzdělávání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Výzkum v didaktice cizích jazyků
ISBN
9788021092303
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
19
Pages from-to
114-132
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Nov 1, 2018
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—