USE OF COOPERATIVE ACTIVITIES IN PRE-SCHOOL CHILDREN EDUCATION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106606" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106606 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.fpv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_02_2018.pdf" target="_blank" >http://www.fpv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_02_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VYUŽITÍ KOOPERATIVNÍCH ČINNOSTÍ PŘI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
Original language description
Studie přináší do odborného diskurzu pohled na realizaci kooperativních činností v předškolním vzdělávání. Toto téma v českém prostředí dosud nestálo v centru výzkumného zájmu. Naším cílem je proto zjistit efekty, které přináší kooperativní učení dětí předškolního věku pohledem hlavních aktérů předškolního vzdělávání, tedy učitelek mateřských škol. Data byla sbírána prostřednictvím dotazníků ověřujících zařazování kooperativních činností, které se staly součástí projektu Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání. Dotazník vyplnilo 26 respondentek. Výsledky naznačují, že kooperativní činnosti v mateřských školách přinášejí efekty jak směrem k dětem v podobě komplexního rozvoje klíčových kompetencí, tak směrem k učiteli a jeho sebereflexi.
Czech name
VYUŽITÍ KOOPERATIVNÍCH ČINNOSTÍ PŘI VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
Czech description
Studie přináší do odborného diskurzu pohled na realizaci kooperativních činností v předškolním vzdělávání. Toto téma v českém prostředí dosud nestálo v centru výzkumného zájmu. Naším cílem je proto zjistit efekty, které přináší kooperativní učení dětí předškolního věku pohledem hlavních aktérů předškolního vzdělávání, tedy učitelek mateřských škol. Data byla sbírána prostřednictvím dotazníků ověřujících zařazování kooperativních činností, které se staly součástí projektu Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání. Dotazník vyplnilo 26 respondentek. Výsledky naznačují, že kooperativní činnosti v mateřských školách přinášejí efekty jak směrem k dětem v podobě komplexního rozvoje klíčových kompetencí, tak směrem k učiteli a jeho sebereflexi.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Acta Humanica
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Volume of the periodical
15
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
18
Pages from-to
26-43
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—