General overview or thematic study? Suggestions for intentional curriculum revision
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00107287" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00107287 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/index.php/publikacie/publ/geograficke-informacie" target="_blank" >http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/index.php/publikacie/publ/geograficke-informacie</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2018.22.2.61-69" target="_blank" >10.17846/GI.2018.22.2.61-69</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Všeobecný přehled a/nebo tematické studium? Podněty k zamýšlené revizi RVP
Original language description
Cílem této práce je povzbudit úvahy a debaty o změně koncepce geografického vzdělávání v českých osnovách. Základem této reflexe jsou průzkumy, ve kterých jsme pomocí Catlingovy typologie identifikovali typ koncepce, která převládá v českých učebních osnovách a mezi budoucími učiteli zeměpisu. Požadovaná myšlenka geografického myšlení podporovaná Mezinárodní chartou geografického vzdělávání a současné mezinárodní trendy se dostatečně neodráží v učebních osnovách ani v prohlášeních budoucích učitelů zeměpisu. Průzkum ukázal, že faktická a encyklopedická koncepce výuky zeměpisu je tak hluboce zakořeněna v učebních osnovách i v myslích studentů, že existuje zjevný prostor pro rozvoj geografického myšlení.
Czech name
Všeobecný přehled a/nebo tematické studium? Podněty k zamýšlené revizi RVP
Czech description
Cílem této práce je povzbudit úvahy a debaty o změně koncepce geografického vzdělávání v českých osnovách. Základem této reflexe jsou průzkumy, ve kterých jsme pomocí Catlingovy typologie identifikovali typ koncepce, která převládá v českých učebních osnovách a mezi budoucími učiteli zeměpisu. Požadovaná myšlenka geografického myšlení podporovaná Mezinárodní chartou geografického vzdělávání a současné mezinárodní trendy se dostatečně neodráží v učebních osnovách ani v prohlášeních budoucích učitelů zeměpisu. Průzkum ukázal, že faktická a encyklopedická koncepce výuky zeměpisu je tak hluboce zakořeněna v učebních osnovách i v myslích studentů, že existuje zjevný prostor pro rozvoj geografického myšlení.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA18-08315S" target="_blank" >GA18-08315S: Teachers’ Perceptions of Geography and Geography Teaching</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Geografické informácie
ISBN
—
ISSN
1337-9453
e-ISSN
1337-9453
Number of pages
9
Pages from-to
61-69
Publisher name
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Place of publication
Nitra, Slovakia
Event location
Nitra, Slovakia
Event date
Oct 10, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000467959400005