All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

General overview or thematic study? Suggestions for intentional curriculum revision

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00107287" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00107287 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/index.php/publikacie/publ/geograficke-informacie" target="_blank" >http://www.kgrr.fpv.ukf.sk/index.php/publikacie/publ/geograficke-informacie</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2018.22.2.61-69" target="_blank" >10.17846/GI.2018.22.2.61-69</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Všeobecný přehled a/nebo tematické studium? Podněty k zamýšlené revizi RVP

  • Original language description

    Cílem této práce je povzbudit úvahy a debaty o změně koncepce geografického vzdělávání v českých osnovách. Základem této reflexe jsou průzkumy, ve kterých jsme pomocí Catlingovy typologie identifikovali typ koncepce, která převládá v českých učebních osnovách a mezi budoucími učiteli zeměpisu. Požadovaná myšlenka geografického myšlení podporovaná Mezinárodní chartou geografického vzdělávání a současné mezinárodní trendy se dostatečně neodráží v učebních osnovách ani v prohlášeních budoucích učitelů zeměpisu. Průzkum ukázal, že faktická a encyklopedická koncepce výuky zeměpisu je tak hluboce zakořeněna v učebních osnovách i v myslích studentů, že existuje zjevný prostor pro rozvoj geografického myšlení.

  • Czech name

    Všeobecný přehled a/nebo tematické studium? Podněty k zamýšlené revizi RVP

  • Czech description

    Cílem této práce je povzbudit úvahy a debaty o změně koncepce geografického vzdělávání v českých osnovách. Základem této reflexe jsou průzkumy, ve kterých jsme pomocí Catlingovy typologie identifikovali typ koncepce, která převládá v českých učebních osnovách a mezi budoucími učiteli zeměpisu. Požadovaná myšlenka geografického myšlení podporovaná Mezinárodní chartou geografického vzdělávání a současné mezinárodní trendy se dostatečně neodráží v učebních osnovách ani v prohlášeních budoucích učitelů zeměpisu. Průzkum ukázal, že faktická a encyklopedická koncepce výuky zeměpisu je tak hluboce zakořeněna v učebních osnovách i v myslích studentů, že existuje zjevný prostor pro rozvoj geografického myšlení.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA18-08315S" target="_blank" >GA18-08315S: Teachers’ Perceptions of Geography and Geography Teaching</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Geografické informácie

  • ISBN

  • ISSN

    1337-9453

  • e-ISSN

    1337-9453

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    61-69

  • Publisher name

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Place of publication

    Nitra, Slovakia

  • Event location

    Nitra, Slovakia

  • Event date

    Oct 10, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article

    000467959400005