All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Color Files Benefits and Utility in Special-Educational Process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00111403" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00111403 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%202.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%202.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výhody a využitelnost barevných fólií ve speciálně pedagogickém procesu.

  • Original language description

    Článek prezentuje možné propojení tématu rehabilitace zrakových funkcí s tématem specifických poruch učení. Pokud dojde u jedince k postižení jeho zrakových funkcí, bývá často omezen ve velkém množství aktivit, ale i v kognitivní sféře. Podle stupně zrakového postižení je možné využít různé optické a kompenzační pomůcky, mezi které patří též barevné fólie. Z výzkumných šetření však vyplývá, že stejné barevné folie mohou mít pozitivní vliv i u školáků, kterým byla diagnostikována dyslexie. Pokud žák použije při čtení barevnou fólii, může dojít k významnému zlepšení rychlosti a kvality čtení, a to jak subjektivní, tak i objektivní.

  • Czech name

    Výhody a využitelnost barevných fólií ve speciálně pedagogickém procesu.

  • Czech description

    Článek prezentuje možné propojení tématu rehabilitace zrakových funkcí s tématem specifických poruch učení. Pokud dojde u jedince k postižení jeho zrakových funkcí, bývá často omezen ve velkém množství aktivit, ale i v kognitivní sféře. Podle stupně zrakového postižení je možné využít různé optické a kompenzační pomůcky, mezi které patří též barevné fólie. Z výzkumných šetření však vyplývá, že stejné barevné folie mohou mít pozitivní vliv i u školáků, kterým byla diagnostikována dyslexie. Pokud žák použije při čtení barevnou fólii, může dojít k významnému zlepšení rychlosti a kvality čtení, a to jak subjektivní, tak i objektivní.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    111-126

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database