The Views of the Czech Public on Inclusive Education of Students with Chronic diseases
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00111426" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00111426 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%202.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/Studies%20in%20Special%20Education%202019,%20vol.%208,%20n.%202.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním
Original language description
Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na zjištění, zda se respondenti již setkali s osobou s chronickým onemocněním, do jaké míry ovlivňuje postoj respondentů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním jejich věk a jakým způsobem získává česká veřejnost informace o inkluzivním vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce. Výběrový soubor byl tvořen 774 respondenty, kteří měli zájem participovat na výzkumném šetření. Analýzou názorů české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním bylo zjištěno, že většina veřejnosti se již setkala s dítětem s chronickým onemocněním, ale zároveň nedisponuje znalostí pojmu žák se zdravotním znevýhodněním. Záporný postoj a s ním související nesouhlas s inkluzivním vzděláváním se objevuje zejména u starší části populace; česká veřejnost získává nejvíce informací o inkluzivním vzdělávání z internetu.
Czech name
Názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním
Czech description
Hlavním cílem výzkumného šetření bylo analyzovat názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na zjištění, zda se respondenti již setkali s osobou s chronickým onemocněním, do jaké míry ovlivňuje postoj respondentů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním jejich věk a jakým způsobem získává česká veřejnost informace o inkluzivním vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce. Výběrový soubor byl tvořen 774 respondenty, kteří měli zájem participovat na výzkumném šetření. Analýzou názorů české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním bylo zjištěno, že většina veřejnosti se již setkala s dítětem s chronickým onemocněním, ale zároveň nedisponuje znalostí pojmu žák se zdravotním znevýhodněním. Záporný postoj a s ním související nesouhlas s inkluzivním vzděláváním se objevuje zejména u starší části populace; česká veřejnost získává nejvíce informací o inkluzivním vzdělávání z internetu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
14
Pages from-to
65-78
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—