Trends in Inclusive Education from 2016 to 2019
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00111845" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00111845 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.masarykovakonference.cz/pravidla-prispevky" target="_blank" >http://www.masarykovakonference.cz/pravidla-prispevky</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Trendy v inkluzivním vzdělávání v letech 2016-2019
Original language description
Přehledová studie se zabývá výzkumy zaměřenými na inkluzivní vzdělávání v letech 2016 až 2019, které byly realizovány českými i zahraničními autory. Čtyři vybrané studie z elektronické databáze EBSCO byly následně podrobeny analýze. Hlavním cílem bylo přinést stručný přehled vývoje a trendů v oblasti inkluzivního vzdělávání v České republice a dalších zemích a to v roce 2016, 2017, 2018 a 2019. Na základě analýzy jednotlivých studií bylo zjištěno, že se přístup k inkluzivnímu vzdělávání postupně vyvíjí a v návaznosti na to se mění také názory společnosti a přímých účastníků inkluze. Jedná se však o proces, který potřebuje delší časový úsek pro úspěšnou implementaci a podporu odborníků. Přehledová studie dále upozorňuje na bariéry, s nimž se inkluzivní vzdělávání setkává a na způsoby, jak lze tyto bariéry překonávat v procesu implementace inkluze.
Czech name
Trendy v inkluzivním vzdělávání v letech 2016-2019
Czech description
Přehledová studie se zabývá výzkumy zaměřenými na inkluzivní vzdělávání v letech 2016 až 2019, které byly realizovány českými i zahraničními autory. Čtyři vybrané studie z elektronické databáze EBSCO byly následně podrobeny analýze. Hlavním cílem bylo přinést stručný přehled vývoje a trendů v oblasti inkluzivního vzdělávání v České republice a dalších zemích a to v roce 2016, 2017, 2018 a 2019. Na základě analýzy jednotlivých studií bylo zjištěno, že se přístup k inkluzivnímu vzdělávání postupně vyvíjí a v návaznosti na to se mění také názory společnosti a přímých účastníků inkluze. Jedná se však o proces, který potřebuje delší časový úsek pro úspěšnou implementaci a podporu odborníků. Přehledová studie dále upozorňuje na bariéry, s nimž se inkluzivní vzdělávání setkává a na způsoby, jak lze tyto bariéry překonávat v procesu implementace inkluze.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů