Formative styles in the context of suporting precautions for pupilis from diferent cultural background
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00112027" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00112027 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.upjs.sk/public/media/21787/Cina.pdf" target="_blank" >https://www.upjs.sk/public/media/21787/Cina.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33542/EDU2019-2-0" target="_blank" >10.33542/EDU2019-2-0</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchovné styly v kontextů podpůrných opatření pro žáky z odlišného kulturního prostředí
Original language description
Dlouhodobým problémem v České republice je vzdělávání romských dětí, žáků a studentů. Nejde ale o izolovaný problém, nýbrž o celospolečenskou záležitost, s níž se pojí mezinárodní závazky a která je řešena na úrovni koncepčních vládních materiálů, jako je Strategie romské integrace do roku 2020. Aby bylo zajištěno naplnění vzdělávacích možností Romů, uplatnění nebo užívání práv na rovnoprávném základě, jsou v pedagogickém kontextu uplatňována podpůrná opatření. V případě indikace mohou být součástí těchto podpůrných opatření preventivní a intervenční činnosti zaměřené na výchovné kompetence zákonných zástupců romských dětí, žáků a studentů. Vzdělávání může být ale komplikováno přidruženými obtížemi, jako např. neznalostí českého jazyka.V článku je prezentován původní výzkum, který zkoumal výchovné styly rodičů předškolních dětí z majoritní české společnosti, romských rodičů hovořících česky a romských rodičů bez znalosti českého jazyka, respektive hovořících slovensky.
Czech name
Výchovné styly v kontextů podpůrných opatření pro žáky z odlišného kulturního prostředí
Czech description
Dlouhodobým problémem v České republice je vzdělávání romských dětí, žáků a studentů. Nejde ale o izolovaný problém, nýbrž o celospolečenskou záležitost, s níž se pojí mezinárodní závazky a která je řešena na úrovni koncepčních vládních materiálů, jako je Strategie romské integrace do roku 2020. Aby bylo zajištěno naplnění vzdělávacích možností Romů, uplatnění nebo užívání práv na rovnoprávném základě, jsou v pedagogickém kontextu uplatňována podpůrná opatření. V případě indikace mohou být součástí těchto podpůrných opatření preventivní a intervenční činnosti zaměřené na výchovné kompetence zákonných zástupců romských dětí, žáků a studentů. Vzdělávání může být ale komplikováno přidruženými obtížemi, jako např. neznalostí českého jazyka.V článku je prezentován původní výzkum, který zkoumal výchovné styly rodičů předškolních dětí z majoritní české společnosti, romských rodičů hovořících česky a romských rodičů bez znalosti českého jazyka, respektive hovořících slovensky.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Edukácia
ISSN
1339-8725
e-ISSN
—
Volume of the periodical
roč. 3
Issue of the periodical within the volume
2/2019
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
8
Pages from-to
8-15
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—