Physical education in some curricular documents of Norway and the Czech Republic – a comparative study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113144" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113144 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2019-03-04.pdf" target="_blank" >http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2019-03-04.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Tělesná výchova ve vybraných kurikulárních dokumentech Norska a České republiky – srovnávací studie
Original language description
Příspěvek představuje srovnávací výzkum kurikulárních dokumentů tělesné výchovy Norska a České republiky. Výzkum se zaměřuje na dokumenty projektované pro primární vzdělávání; v případě norského kurikula je částečně nutné zohlednit také vyšší stupně. Úvodní kapitola argumentuje pro aktuálnost podobných výzkumů v dané oblasti. Následně autorka představuje metodiku provedeného komparativního výzkumu shrnutou do čtyř provázaných kroků. Výsledková část je popisem analýzy jednotlivých dokumentů. Jak se ukazuje v závěrečné části, výzkum dospěl k několika zjištěním: norské kurikulum akcentuje orientaci na prožitek, spolupráci, participaci, kdežto výkon je spíše upozaděn. Norský i český dokument se orientuje na zdraví a celoživotní pohybovou aktivnost, avšak českým dokumentům chybí dostatečně specifikované vzdělávací cíle pro tělesnou výchovu a vykazují nedostatečné provázání vzdělávacích cílů a vzdělávacího obsahu. Oproti norskému je české kurikulum nekonzistentní, což může negativně ovlivňovat kvalitu vzdělávání.
Czech name
Tělesná výchova ve vybraných kurikulárních dokumentech Norska a České republiky – srovnávací studie
Czech description
Příspěvek představuje srovnávací výzkum kurikulárních dokumentů tělesné výchovy Norska a České republiky. Výzkum se zaměřuje na dokumenty projektované pro primární vzdělávání; v případě norského kurikula je částečně nutné zohlednit také vyšší stupně. Úvodní kapitola argumentuje pro aktuálnost podobných výzkumů v dané oblasti. Následně autorka představuje metodiku provedeného komparativního výzkumu shrnutou do čtyř provázaných kroků. Výsledková část je popisem analýzy jednotlivých dokumentů. Jak se ukazuje v závěrečné části, výzkum dospěl k několika zjištěním: norské kurikulum akcentuje orientaci na prožitek, spolupráci, participaci, kdežto výkon je spíše upozaděn. Norský i český dokument se orientuje na zdraví a celoživotní pohybovou aktivnost, avšak českým dokumentům chybí dostatečně specifikované vzdělávací cíle pro tělesnou výchovu a vykazují nedostatečné provázání vzdělávacích cílů a vzdělávacího obsahu. Oproti norskému je české kurikulum nekonzistentní, což může negativně ovlivňovat kvalitu vzdělávání.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Česká kinantropologie. Časopis vědecké společnosti kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Volume of the periodical
23
Issue of the periodical within the volume
3-4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
7-17
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—