"So we let them talk, unless there is a class": constitution of language of language regime on multilingual schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00114752" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00114752 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
„Takže jsme to spíš nechali tak, že si povídají, pokud není samozřejmě vyučování“: Utváření jazykového režimu na mnohojazyčných školách
Original language description
Hlavním cílem příspěvku je prozkoumat jazykový režim na mnohojazyčných školách. Teoreticky je studie ukotvena v konceptu školy jako sociálního prostoru (Lefebvre, 1991), který zahrnuje nejen fyzické objekty, ale také sociální vztahy, interakce a jejich umístění v prostoru. V souladu se sociolingvistickou tradicí je prostor chápán jako způsob kombinování jazykových postupů a jazykových režimů. V naší studii používáme multimodální přístup, který zahrnuje rozhovory s řediteli škol, učiteli, foto-rozhovory s učiteli, jazykové úpravy a pozorování. Výzkumný vzorek se skládá ze tří škol (3 ředitelé a 6 učitelů), které se ve svém ŠVP vymezují vůči jazykům. Předběžné výsledky ukazují, že jazykové režimy na školách zachovávají monolivgní normu ve školách.
Czech name
„Takže jsme to spíš nechali tak, že si povídají, pokud není samozřejmě vyučování“: Utváření jazykového režimu na mnohojazyčných školách
Czech description
Hlavním cílem příspěvku je prozkoumat jazykový režim na mnohojazyčných školách. Teoreticky je studie ukotvena v konceptu školy jako sociálního prostoru (Lefebvre, 1991), který zahrnuje nejen fyzické objekty, ale také sociální vztahy, interakce a jejich umístění v prostoru. V souladu se sociolingvistickou tradicí je prostor chápán jako způsob kombinování jazykových postupů a jazykových režimů. V naší studii používáme multimodální přístup, který zahrnuje rozhovory s řediteli škol, učiteli, foto-rozhovory s učiteli, jazykové úpravy a pozorování. Výzkumný vzorek se skládá ze tří škol (3 ředitelé a 6 učitelů), které se ve svém ŠVP vymezují vůči jazykům. Předběžné výsledky ukazují, že jazykové režimy na školách zachovávají monolivgní normu ve školách.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA19-12624S" target="_blank" >GA19-12624S: School as a multilingual space? Exploring linguistic realities at Czech urban schools (MultiSpace)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů