All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Between ideonyms and pragmatonyms: perfume names and their olfactory perception

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00115923" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00115923 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=843726" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=843726</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Na rozhraní ideonym a pragmatonym: jména parfémů a jejich souvislost s olfaktorickou percepcí

  • Original language description

    Studie se zabývá jmény parfémů od konce 19. století do 80. let 20. století a nahlíží je v souvislosti s pozicí parfémů ve společenskohistorickém kontextu. Popisná jména, typická pro 19. století, začínají být nahrazována metaforickými. Parfémy se stávají výrazem osobní identity a jejich jména hrají důležitou roli v procesu ztotožnění se s vůní. Posun od deskriptivních jmen ve prospěch metaforických je odrazem proměny v pozici parfému, který začíná být vnímán jako umělecké dílo, což opodstatňuje závěr, že jména parfémů (pro něž studie navrhuje nový termín parfémonyma)lze chápat nejen jako podskupinu pragmatonym, ale i jako ideonyma.

  • Czech name

    Na rozhraní ideonym a pragmatonym: jména parfémů a jejich souvislost s olfaktorickou percepcí

  • Czech description

    Studie se zabývá jmény parfémů od konce 19. století do 80. let 20. století a nahlíží je v souvislosti s pozicí parfémů ve společenskohistorickém kontextu. Popisná jména, typická pro 19. století, začínají být nahrazována metaforickými. Parfémy se stávají výrazem osobní identity a jejich jména hrají důležitou roli v procesu ztotožnění se s vůní. Posun od deskriptivních jmen ve prospěch metaforických je odrazem proměny v pozici parfému, který začíná být vnímán jako umělecké dílo, což opodstatňuje závěr, že jména parfémů (pro něž studie navrhuje nový termín parfémonyma)lze chápat nejen jako podskupinu pragmatonym, ale i jako ideonyma.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60203 - Linguistics

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta onomastica

  • ISSN

    1211-4413

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    LXI

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    194-209

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85083401056