Financial Literacy Standard and Financial Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00123915" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00123915 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2133" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2133</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Standard finanční gramotnosti a finanční vzdělávání
Original language description
Finanční gramotnost je v České republice rozvíjena již více než 15 let prostřednictvím strategických dokumentů upravujících podmínky a možnosti finančního vzdělávání. V období několika posledních let, došlo k revizím těchto dokumentů. Cílem příspěvku je tedy analyzovat uvedené změny v přístupu k finanční gramotnosti a finančnímu vzdělávání žáků základních a středních škol v České republice. Přístup k problematice finanční gramotnosti a finančnímu vzdělávání na Slovensku, společně s informacemi ohledně výsledku měření úrovně finanční gramotnosti mezi patnáctiletými žáky a dospělou populací České republiky, je využitý jako referenční rámec pro uvedenou analýzu vývoje. Výsledky provedené analýzy jsou shrnuty prostřednictvím SWOT matice, a identifikují tak aktuální pozici i potenciál finančního vzdělávání v České republice.
Czech name
Standard finanční gramotnosti a finanční vzdělávání
Czech description
Finanční gramotnost je v České republice rozvíjena již více než 15 let prostřednictvím strategických dokumentů upravujících podmínky a možnosti finančního vzdělávání. V období několika posledních let, došlo k revizím těchto dokumentů. Cílem příspěvku je tedy analyzovat uvedené změny v přístupu k finanční gramotnosti a finančnímu vzdělávání žáků základních a středních škol v České republice. Přístup k problematice finanční gramotnosti a finančnímu vzdělávání na Slovensku, společně s informacemi ohledně výsledku měření úrovně finanční gramotnosti mezi patnáctiletými žáky a dospělou populací České republiky, je využitý jako referenční rámec pro uvedenou analýzu vývoje. Výsledky provedené analýzy jsou shrnuty prostřednictvím SWOT matice, a identifikují tak aktuální pozici i potenciál finančního vzdělávání v České republice.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
14. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference: Sborník příspěvků
ISBN
9788021099982
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
68-80
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
May 27, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—