Selected aspects of a literature and their reception by children's readers: a children's reading research in the form of a group discussion
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00127069" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00127069 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2170" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/2170</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vybrané aspekty literárního díla a jejich recepce dětským čtenářem: výsledky výzkumu dětského čtenářství formou skupinové diskuze
Original language description
Výzkum recepce literárního díla dětským čtenářem zahrnuje množství metodologických přístupů, kterými je možné tento fenomén zkoumat. Každé dítě vyžaduje svůj specifický způsob vyjádření, jenž je pro něj vlastní a přirozený. Jedním z možných výzkumných nástrojů při výzkumu recepce dětského čtenářství je neodmyslitelně skupinová diskuze, nabízející otevřený prostor pro vyjádření. Tento nástroj přinesl řadu významných informací konkretizujících vnímání a přijetí literárního díla dětským čtenářem. Cílem příspěvku je nabídnout čtenáři dílčí výsledky výzkumu dětského čtenářství, a to na základě využité výzkumné metody skupinové diskuze. Výzkumné aktivity jsou součástí disertačního projektu autora příspěvku zaměřeného na identifikaci dítěte mladšího školního věku s literárním a divadelním dílem. Příspěvek předkládá výsledky skupinové diskuze z hodin čtení literárního díla Lewise Carrolla Za zrcadlem a co tam Alenka našla, provedeného u žáků třetí třídy základní školy.
Czech name
Vybrané aspekty literárního díla a jejich recepce dětským čtenářem: výsledky výzkumu dětského čtenářství formou skupinové diskuze
Czech description
Výzkum recepce literárního díla dětským čtenářem zahrnuje množství metodologických přístupů, kterými je možné tento fenomén zkoumat. Každé dítě vyžaduje svůj specifický způsob vyjádření, jenž je pro něj vlastní a přirozený. Jedním z možných výzkumných nástrojů při výzkumu recepce dětského čtenářství je neodmyslitelně skupinová diskuze, nabízející otevřený prostor pro vyjádření. Tento nástroj přinesl řadu významných informací konkretizujících vnímání a přijetí literárního díla dětským čtenářem. Cílem příspěvku je nabídnout čtenáři dílčí výsledky výzkumu dětského čtenářství, a to na základě využité výzkumné metody skupinové diskuze. Výzkumné aktivity jsou součástí disertačního projektu autora příspěvku zaměřeného na identifikaci dítěte mladšího školního věku s literárním a divadelním dílem. Příspěvek předkládá výsledky skupinové diskuze z hodin čtení literárního díla Lewise Carrolla Za zrcadlem a co tam Alenka našla, provedeného u žáků třetí třídy základní školy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60206 - Specific literatures
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XIV. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
ISBN
9788028001230
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
27
Pages from-to
33-59
Publisher name
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Mar 17, 2022
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—