Artistic research in the reception and reflection field of children's reading experience in the literary artwork “Winnetou” by K. May
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00123738" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00123738 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Umělecký výzkum v oblasti recepce a reflexe dětského čtenářského zážitku literárního díla K. Maye „Vinnetou“
Original language description
Recepce a reflexe uměleckého textu dětským čtenářem představuje významnou oblast, která je založena nejen na osvojení dovedností spojených s orální reprodukcí čteného textu a jeho pochopení. Dětský čtenář vnímá literární dílo komplexně, a proto je třeba brát v úvahu jednotlivé aspekty v procesu percepce i reflexe a interpretace. Stejně jako jiná umělecká díla i literatura působí především na emocionální stránku recipienta, který skrze vlastní zkušenost rozkrývá jednotlivé součásti literárního textu. Příspěvek se zabývá jednou z oblastí uměleckého výzkumu, a to recepcí dětského čtenářství. Na základě teoretických poznatků uměleckého výzkumu pojmenovává východiska pro tvorbu a realizaci uvedeného typu výzkumu. Na příkladu práce s literární předlohou Karla Maye „Vinnetou“, který je dílčí částí výzkumu zaměřeného na identifikaci dítěte mladšího školního věku s literárním a divadelním dílem, ukazuje výsledky dotazníkového šetření.
Czech name
Umělecký výzkum v oblasti recepce a reflexe dětského čtenářského zážitku literárního díla K. Maye „Vinnetou“
Czech description
Recepce a reflexe uměleckého textu dětským čtenářem představuje významnou oblast, která je založena nejen na osvojení dovedností spojených s orální reprodukcí čteného textu a jeho pochopení. Dětský čtenář vnímá literární dílo komplexně, a proto je třeba brát v úvahu jednotlivé aspekty v procesu percepce i reflexe a interpretace. Stejně jako jiná umělecká díla i literatura působí především na emocionální stránku recipienta, který skrze vlastní zkušenost rozkrývá jednotlivé součásti literárního textu. Příspěvek se zabývá jednou z oblastí uměleckého výzkumu, a to recepcí dětského čtenářství. Na základě teoretických poznatků uměleckého výzkumu pojmenovává východiska pro tvorbu a realizaci uvedeného typu výzkumu. Na příkladu práce s literární předlohou Karla Maye „Vinnetou“, který je dílčí částí výzkumu zaměřeného na identifikaci dítěte mladšího školního věku s literárním a divadelním dílem, ukazuje výsledky dotazníkového šetření.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60206 - Specific literatures
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Akcenty literatúry pre deti a mládež: trendy, problémy, interpretácie
ISBN
9788055816999
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
20
Pages from-to
73-92
Publisher name
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Place of publication
Nitra
Event location
Nitra
Event date
Oct 23, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—