Students' Conceptions of the Artistic Text and Principles of Methodological Text Interpretation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43878533" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43878533 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dětská pojetí uměleckého textu jako východiska školní interpretace
Original language description
V souvislosti s uplatňováním konstruktivistických metod řízení učebních činností žáků práce klade důraz na komunikační situaci recepce, obzvláště na významové možnosti textu, tvořivé interpretační úsilí žáka (čtenáře) a samozřejmě na vlastní výsledek didaktické interpretace uměleckého textu. Práce zohledňuje i významový svorník autorské záměrnosti textu vymezující sémantické pole pro pohyb komunikačních aktivit čtenáře. Autoři vycházejí z toho, že základním předpokladem k získání a rozvíjení čtenářské kompetence žáka, kterou je možné chápat jako literární kompetenci zúženou na oblast čtení a literární výchovy, jsou procesy, které pedagogická a psychologická literatura označuje jako porozumění textu a čtení s porozuměním uměleckému textu.
Czech name
Dětská pojetí uměleckého textu jako východiska školní interpretace
Czech description
V souvislosti s uplatňováním konstruktivistických metod řízení učebních činností žáků práce klade důraz na komunikační situaci recepce, obzvláště na významové možnosti textu, tvořivé interpretační úsilí žáka (čtenáře) a samozřejmě na vlastní výsledek didaktické interpretace uměleckého textu. Práce zohledňuje i významový svorník autorské záměrnosti textu vymezující sémantické pole pro pohyb komunikačních aktivit čtenáře. Autoři vycházejí z toho, že základním předpokladem k získání a rozvíjení čtenářské kompetence žáka, kterou je možné chápat jako literární kompetenci zúženou na oblast čtení a literární výchovy, jsou procesy, které pedagogická a psychologická literatura označuje jako porozumění textu a čtení s porozuměním uměleckému textu.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7414-429-5
Number of pages
232
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—