All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Students' Conceptions of the Artistic Text and Principles of Methodological Text Interpretation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43878533" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43878533 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dětská pojetí uměleckého textu jako východiska školní interpretace

  • Original language description

    V souvislosti s uplatňováním konstruktivistických metod řízení učebních činností žáků práce klade důraz na komunikační situaci recepce, obzvláště na významové možnosti textu, tvořivé interpretační úsilí žáka (čtenáře) a samozřejmě na vlastní výsledek didaktické interpretace uměleckého textu. Práce zohledňuje i významový svorník autorské záměrnosti textu vymezující sémantické pole pro pohyb komunikačních aktivit čtenáře. Autoři vycházejí z toho, že základním předpokladem k získání a rozvíjení čtenářské kompetence žáka, kterou je možné chápat jako literární kompetenci zúženou na oblast čtení a literární výchovy, jsou procesy, které pedagogická a psychologická literatura označuje jako porozumění textu a čtení s porozuměním uměleckému textu.

  • Czech name

    Dětská pojetí uměleckého textu jako východiska školní interpretace

  • Czech description

    V souvislosti s uplatňováním konstruktivistických metod řízení učebních činností žáků práce klade důraz na komunikační situaci recepce, obzvláště na významové možnosti textu, tvořivé interpretační úsilí žáka (čtenáře) a samozřejmě na vlastní výsledek didaktické interpretace uměleckého textu. Práce zohledňuje i významový svorník autorské záměrnosti textu vymezující sémantické pole pro pohyb komunikačních aktivit čtenáře. Autoři vycházejí z toho, že základním předpokladem k získání a rozvíjení čtenářské kompetence žáka, kterou je možné chápat jako literární kompetenci zúženou na oblast čtení a literární výchovy, jsou procesy, které pedagogická a psychologická literatura označuje jako porozumění textu a čtení s porozuměním uměleckému textu.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7414-429-5

  • Number of pages

    232

  • Publisher name

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS book