Problems of students with dyslexia in multiplication and compensatory procedures for their reduction
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00134793" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00134793 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://emejournal.upol.cz/" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problémy žáka s dyslexií při násobení a kompenzační postupy pro jejich redukci
Original language description
Předložená kazuistika pojednává o problémech žáka 5. ročníku při osvojování si operace násobení. Jejím cílem je upozornit na vyskytující se potíže některých žáků se specifickými poruchami učení v matematice, a poukázat na to, jak může být pro ně náročné zvládnout operaci násobení přirozených čísel v oboru malé násobilky. Záměrem této kazuistiky bylo rovněž najít a popsat vhodné strategie, které by žáka více posunuly v jeho výkonu a kompenzovaly stávající potíže při násobení. Jedná se o problematiku z oblasti didaktiky matematiky a uvádíme ji zde do souvislosti se specifickými poruchami učení. Vybraná případová studie ilustrující tuto problematiku by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro učitele matematiky, učitele 1. stupně ZŠ, konzultanty v oblasti vzdělávání, ale i pro studenty – budoucí učitele matematiky či rodiče dětí s popsanými potížemi
Czech name
Problémy žáka s dyslexií při násobení a kompenzační postupy pro jejich redukci
Czech description
Předložená kazuistika pojednává o problémech žáka 5. ročníku při osvojování si operace násobení. Jejím cílem je upozornit na vyskytující se potíže některých žáků se specifickými poruchami učení v matematice, a poukázat na to, jak může být pro ně náročné zvládnout operaci násobení přirozených čísel v oboru malé násobilky. Záměrem této kazuistiky bylo rovněž najít a popsat vhodné strategie, které by žáka více posunuly v jeho výkonu a kompenzovaly stávající potíže při násobení. Jedná se o problematiku z oblasti didaktiky matematiky a uvádíme ji zde do souvislosti se specifickými poruchami učení. Vybraná případová studie ilustrující tuto problematiku by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro učitele matematiky, učitele 1. stupně ZŠ, konzultanty v oblasti vzdělávání, ale i pro studenty – budoucí učitele matematiky či rodiče dětí s popsanými potížemi
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
34-45
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—