All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Misconceptions about zero among pre-service elementary teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00137726" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00137726 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4464" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4464</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mylné představy o nule u studentů učitelství 1. stupně ZŠ

  • Original language description

    Obtížným momentem v učivu matematiky se může jevit vybudování správné představy o čísle nula u žáků 1. stupně. Předchozí výzkumy prokázaly, že nejen žáci a studenti, ale i někteří učitelé matematiky mají mylné představy o nule. Důsledkem toho je chybné zavádění čísla nula v hodinách matematiky. Tento jev může následně přispět k výskytu potíží u některých žáků v aritmetice v případech, kdy provádějí operace s čísly, v jejichž zápisu je nula zahrnuta. Cílem článku je představit výsledky dotazníkového šetření, které odhalují obtíže, s jakými se mohou potýkat studenti čtvrtého ročníku učitelství 1. stupně při popisu postupu zavádění čísla nula ve výuce matematiky v prvním ročníku ZŠ. V souvislosti s tímto šetřením autorka poukazuje na odkryté mezery, které tito studenti vykazují při formulaci pojmu nula jako početnosti prázdné množiny. Tato studie by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro studenty učitelství matematiky a učitele na 1. stupni ZŠ.

  • Czech name

    Mylné představy o nule u studentů učitelství 1. stupně ZŠ

  • Czech description

    Obtížným momentem v učivu matematiky se může jevit vybudování správné představy o čísle nula u žáků 1. stupně. Předchozí výzkumy prokázaly, že nejen žáci a studenti, ale i někteří učitelé matematiky mají mylné představy o nule. Důsledkem toho je chybné zavádění čísla nula v hodinách matematiky. Tento jev může následně přispět k výskytu potíží u některých žáků v aritmetice v případech, kdy provádějí operace s čísly, v jejichž zápisu je nula zahrnuta. Cílem článku je představit výsledky dotazníkového šetření, které odhalují obtíže, s jakými se mohou potýkat studenti čtvrtého ročníku učitelství 1. stupně při popisu postupu zavádění čísla nula ve výuce matematiky v prvním ročníku ZŠ. V souvislosti s tímto šetřením autorka poukazuje na odkryté mezery, které tito studenti vykazují při formulaci pojmu nula jako početnosti prázdné množiny. Tato studie by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro studenty učitelství matematiky a učitele na 1. stupni ZŠ.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    32

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    154-171

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database