Misconceptions about zero among pre-service elementary teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00137726" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00137726 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4464" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4464</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mylné představy o nule u studentů učitelství 1. stupně ZŠ
Original language description
Obtížným momentem v učivu matematiky se může jevit vybudování správné představy o čísle nula u žáků 1. stupně. Předchozí výzkumy prokázaly, že nejen žáci a studenti, ale i někteří učitelé matematiky mají mylné představy o nule. Důsledkem toho je chybné zavádění čísla nula v hodinách matematiky. Tento jev může následně přispět k výskytu potíží u některých žáků v aritmetice v případech, kdy provádějí operace s čísly, v jejichž zápisu je nula zahrnuta. Cílem článku je představit výsledky dotazníkového šetření, které odhalují obtíže, s jakými se mohou potýkat studenti čtvrtého ročníku učitelství 1. stupně při popisu postupu zavádění čísla nula ve výuce matematiky v prvním ročníku ZŠ. V souvislosti s tímto šetřením autorka poukazuje na odkryté mezery, které tito studenti vykazují při formulaci pojmu nula jako početnosti prázdné množiny. Tato studie by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro studenty učitelství matematiky a učitele na 1. stupni ZŠ.
Czech name
Mylné představy o nule u studentů učitelství 1. stupně ZŠ
Czech description
Obtížným momentem v učivu matematiky se může jevit vybudování správné představy o čísle nula u žáků 1. stupně. Předchozí výzkumy prokázaly, že nejen žáci a studenti, ale i někteří učitelé matematiky mají mylné představy o nule. Důsledkem toho je chybné zavádění čísla nula v hodinách matematiky. Tento jev může následně přispět k výskytu potíží u některých žáků v aritmetice v případech, kdy provádějí operace s čísly, v jejichž zápisu je nula zahrnuta. Cílem článku je představit výsledky dotazníkového šetření, které odhalují obtíže, s jakými se mohou potýkat studenti čtvrtého ročníku učitelství 1. stupně při popisu postupu zavádění čísla nula ve výuce matematiky v prvním ročníku ZŠ. V souvislosti s tímto šetřením autorka poukazuje na odkryté mezery, které tito studenti vykazují při formulaci pojmu nula jako početnosti prázdné množiny. Tato studie by se mohla stát inspirativní a užitečnou pro studenty učitelství matematiky a učitele na 1. stupni ZŠ.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Volume of the periodical
32
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
154-171
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—