All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

PRECONCEPTIONS IN THE SUBJECTS OF CREATIVE ACTIVITIES OF PRESCHOOL CHILDREN

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00137369" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00137369 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MR_creaae_2024.pdf" target="_blank" >https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MR_creaae_2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    PREKONCEPTY V NÁMĚTECH VÝTVARNÝCH ČINNOSTÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU

  • Original language description

    Spontánní výtvarný projev dítěte vizualizuje dětské prekoncepty. Jejich ztvárnění zohledňuje představy dítěte o světě, jeho zkušenosti a poznatky získané vlastním vnímáním a prožíváním různorodých situací. Součástí jsou i fantazijní představy dítěte, které by měly být přijímány s respektem nejen jako východisko rozvoje jeho poznání a autentické tvorby. Podpora subjektivního výtvarného vyjádření však není ve vzdělávacích institucích automatická, jak ukazují mnohé výzkumy věnované výtvarnému projevu dětí. Příspěvek nabídne výsledky výzkumných pedagogických intervencí v oblasti předškolního uměleckého vzdělávání, které byly součástí výzkumného a uměleckého rozvojového projektu autorek. Metodologicky se jednalo o intervence z oblasti art-based-research, založené na následné analýze tvůrčího procesu a jeho výsledků, neverbálních a verbálních reakcí dětí, holistickém přístupu s důrazem na získávání výtvarných zkušeností. Záměrem bylo hlouběji porozumět způsobům, jakým se děti výtvarně vyjadřují k vybraným prekonceptům. Cílem bylo rozpoznání jedinečné hodnoty samotného prožitku a podpora autenticity výtvarného vyjádření.

  • Czech name

    PREKONCEPTY V NÁMĚTECH VÝTVARNÝCH ČINNOSTÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU

  • Czech description

    Spontánní výtvarný projev dítěte vizualizuje dětské prekoncepty. Jejich ztvárnění zohledňuje představy dítěte o světě, jeho zkušenosti a poznatky získané vlastním vnímáním a prožíváním různorodých situací. Součástí jsou i fantazijní představy dítěte, které by měly být přijímány s respektem nejen jako východisko rozvoje jeho poznání a autentické tvorby. Podpora subjektivního výtvarného vyjádření však není ve vzdělávacích institucích automatická, jak ukazují mnohé výzkumy věnované výtvarnému projevu dětí. Příspěvek nabídne výsledky výzkumných pedagogických intervencí v oblasti předškolního uměleckého vzdělávání, které byly součástí výzkumného a uměleckého rozvojového projektu autorek. Metodologicky se jednalo o intervence z oblasti art-based-research, založené na následné analýze tvůrčího procesu a jeho výsledků, neverbálních a verbálních reakcí dětí, holistickém přístupu s důrazem na získávání výtvarných zkušeností. Záměrem bylo hlouběji porozumět způsobům, jakým se děti výtvarně vyjadřují k vybraným prekonceptům. Cílem bylo rozpoznání jedinečné hodnoty samotného prožitku a podpora autenticity výtvarného vyjádření.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    CREA-AE 2024 Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie. Zborník z elektronickej vedeckej konferencie

  • ISBN

    9788022359153

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    22-31

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta Univerzity Komenského, Bratislava

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    on-line

  • Event date

    Jan 1, 2024

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article