Art activities and their contribution to preprimary education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00117990" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00117990 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
UMĚNÍM TĚ PROMĚNÍM Výtvarné činnosti a jejich přínos preprimárnímu vzdělávání
Original language description
Odborná publikace představuje výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání v kontextu jeho historického vývoje. Vymezuje specifika dětského výtvarného projevu jako východiska diferenciace nabídky výtvarných činností. Definuje nejdůležitější principy výtvarných činností, které umožní realizaci aktuálních cílů předškolního vzdělávání. Představuje vybrané inovativní intervence jako možnosti zkvalitnění praxe předškolního vzdělávání prostřednictvím tvořivých aktivit. V roce 2018–2020 byl realizován v návaznosti na specifický výzkum na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně kvalitativní výzkum, který poskytnul informace o obsahu výtvarných činností v mateřských školách a ukázal, jaký význam jim učitelé přikládají. Výzkum také odhalil, zda je nabídka výtvarných činností v souladu se záměry danými Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a zda jsou respektována vývojová specifika dítěte včetně jeho výtvarného projevu. Dále bylo zjištěno, jak jsou v rámci nabídky výtvarných činností využívány podněty z oblastí umění a kultury. Výsledky výzkumného šetření se staly podnětem pro intervence do pedagogické praxe a realizaci akčního výzkumu, který ověřoval jejich účinnost a funkčnost. Dílčí výstupy se promítly do obsahu jednotlivých kapitol předkládané odborné publikace.
Czech name
UMĚNÍM TĚ PROMĚNÍM Výtvarné činnosti a jejich přínos preprimárnímu vzdělávání
Czech description
Odborná publikace představuje výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání v kontextu jeho historického vývoje. Vymezuje specifika dětského výtvarného projevu jako východiska diferenciace nabídky výtvarných činností. Definuje nejdůležitější principy výtvarných činností, které umožní realizaci aktuálních cílů předškolního vzdělávání. Představuje vybrané inovativní intervence jako možnosti zkvalitnění praxe předškolního vzdělávání prostřednictvím tvořivých aktivit. V roce 2018–2020 byl realizován v návaznosti na specifický výzkum na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně kvalitativní výzkum, který poskytnul informace o obsahu výtvarných činností v mateřských školách a ukázal, jaký význam jim učitelé přikládají. Výzkum také odhalil, zda je nabídka výtvarných činností v souladu se záměry danými Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a zda jsou respektována vývojová specifika dítěte včetně jeho výtvarného projevu. Dále bylo zjištěno, jak jsou v rámci nabídky výtvarných činností využívány podněty z oblastí umění a kultury. Výsledky výzkumného šetření se staly podnětem pro intervence do pedagogické praxe a realizaci akčního výzkumu, který ověřoval jejich účinnost a funkčnost. Dílčí výstupy se promítly do obsahu jednotlivých kapitol předkládané odborné publikace.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
9788021097452
Number of pages
200
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—