Didactic Sheets for Preparation of Art Education Lessons
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F22%3A43905128" target="_blank" >RIV/60076658:12410/22:43905128 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/edicni-cinnost/download/Didakticke_listy_pro_pripravu_lekci_VV_Repa_2022.pdf" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/images/PF/veda-vyzkum/edicni-cinnost/download/Didakticke_listy_pro_pripravu_lekci_VV_Repa_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktické listy pro přípravu lekcí výtvarné výchovy
Original language description
Didaktické listy pro přípravu lekcí výtvarné výchovy jsou koncipovány jako přehledové tematické mapy sloužící k rychlé orientaci v klíčových oblastech současné výtvarné edukace. Na dvanácti oboustranných listech formátu A4 jsou postupně rozvíjeny dílčí obsahy didaktiky výtvarné výchovy s důrazem na jejich vnitřní provázanost a představení smysluplného a činnostně pestrého modelu předmětu. Listy jsou věnovány cílům výtvarné výchovy, představují jednotlivé druhy výtvarných činností a rozmanité prostředky výtvarného vyjadřování. Neopomíjí ani důležitá psychologická témata týkající se ontogeneze výtvarného projevu a výtvarné typologie, stejně jako dílčí didaktické obsahy, ve kterých by měl být výtvarný pedagog, ať už současný nebo budoucí, rámcově zorientován. Prostřednictvím odkazů na další oborové zdroje pak listy fungují také jako rozcestník pro zevrubnější studium vybraných témat. Listy jsou určeny především posluchačům výtvarně-pedagogických oborů se zaměřením na ZŠ a ZUŠ. Didaktickou oporu při přípravě lekcí výtvarné výchovy však nabízí také stávajícím pedagogům základních škol.
Czech name
Didaktické listy pro přípravu lekcí výtvarné výchovy
Czech description
Didaktické listy pro přípravu lekcí výtvarné výchovy jsou koncipovány jako přehledové tematické mapy sloužící k rychlé orientaci v klíčových oblastech současné výtvarné edukace. Na dvanácti oboustranných listech formátu A4 jsou postupně rozvíjeny dílčí obsahy didaktiky výtvarné výchovy s důrazem na jejich vnitřní provázanost a představení smysluplného a činnostně pestrého modelu předmětu. Listy jsou věnovány cílům výtvarné výchovy, představují jednotlivé druhy výtvarných činností a rozmanité prostředky výtvarného vyjadřování. Neopomíjí ani důležitá psychologická témata týkající se ontogeneze výtvarného projevu a výtvarné typologie, stejně jako dílčí didaktické obsahy, ve kterých by měl být výtvarný pedagog, ať už současný nebo budoucí, rámcově zorientován. Prostřednictvím odkazů na další oborové zdroje pak listy fungují také jako rozcestník pro zevrubnější studium vybraných témat. Listy jsou určeny především posluchačům výtvarně-pedagogických oborů se zaměřením na ZŠ a ZUŠ. Didaktickou oporu při přípravě lekcí výtvarné výchovy však nabízí také stávajícím pedagogům základních škol.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů