All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

PREPARING FUTURE PRACTICAL TEACHERS TO SOLVE TEACHING PROBLEM SITUATIONS USING THE SIMULATION METHOD AND MICRO TEACHING

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00137687" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00137687 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2024/01/04.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2024/01/04.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2024.007" target="_blank" >10.5507/jtie.2024.007</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH UČITELŮ PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ K ŘEŠENÍ VÝUKOVÝCH PROBLÉMOVÝCH SITUACÍ S VYUŽITÍM SIMULAČNÍ VÝUKY A MIKROVYUČOVÁNÍ

  • Original language description

    Nutnost kvalitní přípravy budoucích učitelů praktického vyučování v podmínkách digitálního vzdělávání vyžaduje využívat rozmanité metody vysokoškolské výuky. Příspěvek je zaměřen na aspekty využití simulační metody výuky a mikrovyučování v rámci cvičení z didaktiky odborných předmětů na Pedagogické fakultě MU v Brně. Výsledky řešení tématu jsou jedním z výstupů projektu „Problémové situace ve výuce na středních školách“. Projekt byl řešen na Pedagogické fakultě MU v Brně v období 01. 07. 2023 – 30. 06. 2024. Cílem příspěvku je zhodnotit možnosti využití simulační metody a mikrovyučování v oborově-didaktické přípravě budoucích učitelů praktického vyučování se zaměřením na výukové problémové situace. Dále potom prezentovat hlavní výzkumná zjištění realizovaného akčního výzkumu v této oblasti. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda je navržený model mikrovyučování vhodný pro potřeby výuky cvičení z didaktiky odborných předmětů. V teoretické části jsme navrhli model využití simulační metody a mikrovyučování pro potřeby přípravy budoucích učitelů praktického vyučování. Na základě výsledků akčního výzkumu jsme zjistili, že navržený model je po drobných korekcích vhodný pro potřeby nácviku problémových výukových situací v rámci cvičení z didaktiky odborných předmětů. Vznikly tři výukové problémové situace, které byly ověřeny a následně korigovány.

  • Czech name

    PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH UČITELŮ PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ K ŘEŠENÍ VÝUKOVÝCH PROBLÉMOVÝCH SITUACÍ S VYUŽITÍM SIMULAČNÍ VÝUKY A MIKROVYUČOVÁNÍ

  • Czech description

    Nutnost kvalitní přípravy budoucích učitelů praktického vyučování v podmínkách digitálního vzdělávání vyžaduje využívat rozmanité metody vysokoškolské výuky. Příspěvek je zaměřen na aspekty využití simulační metody výuky a mikrovyučování v rámci cvičení z didaktiky odborných předmětů na Pedagogické fakultě MU v Brně. Výsledky řešení tématu jsou jedním z výstupů projektu „Problémové situace ve výuce na středních školách“. Projekt byl řešen na Pedagogické fakultě MU v Brně v období 01. 07. 2023 – 30. 06. 2024. Cílem příspěvku je zhodnotit možnosti využití simulační metody a mikrovyučování v oborově-didaktické přípravě budoucích učitelů praktického vyučování se zaměřením na výukové problémové situace. Dále potom prezentovat hlavní výzkumná zjištění realizovaného akčního výzkumu v této oblasti. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda je navržený model mikrovyučování vhodný pro potřeby výuky cvičení z didaktiky odborných předmětů. V teoretické části jsme navrhli model využití simulační metody a mikrovyučování pro potřeby přípravy budoucích učitelů praktického vyučování. Na základě výsledků akčního výzkumu jsme zjistili, že navržený model je po drobných korekcích vhodný pro potřeby nácviku problémových výukových situací v rámci cvičení z didaktiky odborných předmětů. Vznikly tři výukové problémové situace, které byly ověřeny a následně korigovány.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    16(2024)

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    85-97

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database