Mathematic problems and magic tricks as motivation in mathematics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00138156" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00138156 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://emejournal.upol.cz/Issues/Vol6No1/Vol6No1_Beranek.pdf" target="_blank" >https://emejournal.upol.cz/Issues/Vol6No1/Vol6No1_Beranek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Matematické úlohy a kouzla jako možnosti pro motivaci v matematice
Original language description
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. V příspěvku je obsaženo několik zajímavých a netradičních matematických úloh a kouzel. Tyto úlohy lze využít při motivaci žáků ke studiu matematiky a získávání jejich zájmu o matematiku. Mezi nematematiky působí podobné úlohy a kouzla velmi efektně; mohou však u nich navozovat dojem, že matematika je něco nadpřirozeného, že se jí nelze naučit a podobně. Proto je úkolem pro učitele matematiky takové úlohy a problémy žákům zadávat, společně s nimi objasňovat jejich matematickou podstatu a tím zvyšovat jejich zájem o učení se matematice.
Czech name
Matematické úlohy a kouzla jako možnosti pro motivaci v matematice
Czech description
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. V příspěvku je obsaženo několik zajímavých a netradičních matematických úloh a kouzel. Tyto úlohy lze využít při motivaci žáků ke studiu matematiky a získávání jejich zájmu o matematiku. Mezi nematematiky působí podobné úlohy a kouzla velmi efektně; mohou však u nich navozovat dojem, že matematika je něco nadpřirozeného, že se jí nelze naučit a podobně. Proto je úkolem pro učitele matematiky takové úlohy a problémy žákům zadávat, společně s nimi objasňovat jejich matematickou podstatu a tím zvyšovat jejich zájem o učení se matematice.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Volume of the periodical
6
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
15-23
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—