Controlled Reception of Lyrics in Primary School Reading Books – A Sampling Probe
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00138329" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00138329 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2024/07/Didakticke_studie_1_2024_FINAL.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/files/2024/07/Didakticke_studie_1_2024_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Řízená recepce lyriky v čítankách pro primární školu – výběrová sonda
Original language description
Článek představuje výsledky kvalitativní výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit, jakým způsobem je podněcována a řízena žákovská recepce uměleckých prostředků lyrické poezie v čítankách vydaných v uplynulých třiceti letech. V návaznosti na některé starší výzkumy se článek velmi úzce soustřeďuje na lyrickou poezii s tematikou podzimu, resp. podzimní přírody. Je sledována frekvence jejího zastoupení v čítankách pro 4. a 5. ročník a hlouběji pak řídící a metodický doprovod k nejinspirativnější básni (otázky, úkoly v čítance nebo pracovním sešitě, popř. další náměty v metodické příručce). Výsledkem je zjištění, že ze sledovaného hlediska se jako optimálně řešené jeví čítanky z nakladatelství Fraus a Nová škola, s.r.o. Článek akcentuje potřebu kvalitního podněcování vnímavosti žáků k prostředkům umělecké literatury, čemuž by měly odpovídat i náměty v čítankách.
Czech name
Řízená recepce lyriky v čítankách pro primární školu – výběrová sonda
Czech description
Článek představuje výsledky kvalitativní výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit, jakým způsobem je podněcována a řízena žákovská recepce uměleckých prostředků lyrické poezie v čítankách vydaných v uplynulých třiceti letech. V návaznosti na některé starší výzkumy se článek velmi úzce soustřeďuje na lyrickou poezii s tematikou podzimu, resp. podzimní přírody. Je sledována frekvence jejího zastoupení v čítankách pro 4. a 5. ročník a hlouběji pak řídící a metodický doprovod k nejinspirativnější básni (otázky, úkoly v čítance nebo pracovním sešitě, popř. další náměty v metodické příručce). Výsledkem je zjištění, že ze sledovaného hlediska se jako optimálně řešené jeví čítanky z nakladatelství Fraus a Nová škola, s.r.o. Článek akcentuje potřebu kvalitního podněcování vnímavosti žáků k prostředkům umělecké literatury, čemuž by měly odpovídat i náměty v čítankách.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Volume of the periodical
16
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
21
Pages from-to
17-37
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—