All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

From fixed groups to dynamic practices: How teachers address the individual educational needs of all students

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00139519" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00139519 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Od fixních skupin k dynamickým praktikám: Jak učitelé zohledňují individuální vzdělávací potřeby všech žáků

  • Original language description

    Ačkoliv se výzkumníci často teoreticky hlásí k širšímu pojetí inkluzivního vzdělávání, tedy k naplňování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků, jejich metodologické nástroje a zjištění se zpravidla zaměřují jen na určité skupiny žáků (typicky žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a/nebo sociálním znevýhodněním). V našem příspěvku představujeme výzkum širšího pojetí inkluze, ve kterém je teorie koherentní s metodologií a výsledky. S pomocí etnografického designu zjišťujeme, jak učitelé (n=6) na druhém stupni dvou základních škol ve dvou třídách adresují individuální vzdělávací potřeby každého žáka (n=42) a jak na to žáci reagují. Naše zjištění ukazují pestrost učebních profilů jednotlivých žáků a jak učitelé flexibilně „přepínají“ mezi inkluzivními praktikami, aby dokázali zohledňovat rozmanité vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě.

  • Czech name

    Od fixních skupin k dynamickým praktikám: Jak učitelé zohledňují individuální vzdělávací potřeby všech žáků

  • Czech description

    Ačkoliv se výzkumníci často teoreticky hlásí k širšímu pojetí inkluzivního vzdělávání, tedy k naplňování individuálních vzdělávacích potřeb všech žáků, jejich metodologické nástroje a zjištění se zpravidla zaměřují jen na určité skupiny žáků (typicky žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a/nebo sociálním znevýhodněním). V našem příspěvku představujeme výzkum širšího pojetí inkluze, ve kterém je teorie koherentní s metodologií a výsledky. S pomocí etnografického designu zjišťujeme, jak učitelé (n=6) na druhém stupni dvou základních škol ve dvou třídách adresují individuální vzdělávací potřeby každého žáka (n=42) a jak na to žáci reagují. Naše zjištění ukazují pestrost učebních profilů jednotlivých žáků a jak učitelé flexibilně „přepínají“ mezi inkluzivními praktikami, aby dokázali zohledňovat rozmanité vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA23-04764S" target="_blank" >GA23-04764S: Addressing the Individual Educational Needs of All Students: Ethnography of Lower Secondary Classrooms</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů