Diffusion of Fast Food Concept in Czech Republic: McDonalds chain example
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F09%3A00029516" target="_blank" >RIV/00216224:14560/09:00029516 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Difúze konceptu fast food v ČR: příklad řetězce McDonalds
Original language description
Za posledních zhruba 20 let došlo v České republice k výrazným proměnám souvisejících mj. také se změnami ve způsobech lidského chování, jež se odrazily ve zcela odlišných postojích a kulturně-společenských návycích několika různých generací. Tyto změnyjsou vázány také na volnočasové aktivity související s postupující globalizací, např. se vstupem nadnárodních řetězců typu fast food na náš trh. Největším řetězcem tohoto typu je skupina McDonalds, která se u nás etablovala již od počátku 90. let. McDonalds se stal ve světě a do jisté míry bohužel i v České republice významným fenoménem, ovlivňujícím kulturu a životní postoj nejen mladé generace narozenou po roce 1989. Protože se jedná o nový prvek v našem prostoru, můžeme ho považovat za inovaci a pokusit se identifikovat a zhodnotit jeho difúzní proces. To je také základním cílem našeho příspěvku.
Czech name
Difúze konceptu fast food v ČR: příklad řetězce McDonalds
Czech description
Za posledních zhruba 20 let došlo v České republice k výrazným proměnám souvisejících mj. také se změnami ve způsobech lidského chování, jež se odrazily ve zcela odlišných postojích a kulturně-společenských návycích několika různých generací. Tyto změnyjsou vázány také na volnočasové aktivity související s postupující globalizací, např. se vstupem nadnárodních řetězců typu fast food na náš trh. Největším řetězcem tohoto typu je skupina McDonalds, která se u nás etablovala již od počátku 90. let. McDonalds se stal ve světě a do jisté míry bohužel i v České republice významným fenoménem, ovlivňujícím kulturu a životní postoj nejen mladé generace narozenou po roce 1989. Protože se jedná o nový prvek v našem prostoru, můžeme ho považovat za inovaci a pokusit se identifikovat a zhodnotit jeho difúzní proces. To je také základním cílem našeho příspěvku.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA403%2F09%2F0885" target="_blank" >GA403/09/0885: Spatial models of behaviour in transforming urban environment: time geographical approach</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů