Commuting to retail shops: shopping centres and shopping habits of inhabitants of Brno agglomeration
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F10%3A00040581" target="_blank" >RIV/00216224:14560/10:00040581 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dojížďka za maloobchodem: nákupní centra a nákupní zvyklosti obyvatel brněnské aglomerace
Original language description
Ekonomické a společenské změny po roce 1990 se v České republice projevily také v nákupním chování obyvatel. Zcela zásadním způsobem se proměnily kulturní návyky již u několika generací. Nová nákupní centra dnes neslouží zdaleka pouze k účelům samotnéhonákupu, ale svým charakterem vybízí a podněcují zákazníky k zábavě a trávení volného času. Celodenní návštěva nákupního centra spojená s vlastním nákupem, obědem a zábavou není výjimkou. Pro některé segmenty populace, zejména z příměstských zón a venkovských suburbií, se uvedený způsob chování stal určitým víkendovým standardem. Cílem našeho příspěvku je vyhodnotit a zobecnit nákupní spád, chování a zvyklosti obyvatel, a to prostřednictvím průzkumu ve vybraných hypermarketech a nákupních centrech brněnského městského regionu.
Czech name
Dojížďka za maloobchodem: nákupní centra a nákupní zvyklosti obyvatel brněnské aglomerace
Czech description
Ekonomické a společenské změny po roce 1990 se v České republice projevily také v nákupním chování obyvatel. Zcela zásadním způsobem se proměnily kulturní návyky již u několika generací. Nová nákupní centra dnes neslouží zdaleka pouze k účelům samotnéhonákupu, ale svým charakterem vybízí a podněcují zákazníky k zábavě a trávení volného času. Celodenní návštěva nákupního centra spojená s vlastním nákupem, obědem a zábavou není výjimkou. Pro některé segmenty populace, zejména z příměstských zón a venkovských suburbií, se uvedený způsob chování stal určitým víkendovým standardem. Cílem našeho příspěvku je vyhodnotit a zobecnit nákupní spád, chování a zvyklosti obyvatel, a to prostřednictvím průzkumu ve vybraných hypermarketech a nákupních centrech brněnského městského regionu.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Spatio-temporal organization of daily urban systems: analysis and assessment of selected regions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů