Retail gravity models, shopping habits and shopping centres: example of Brno agglomeration (contribution to the study of daily urban systems)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33141899" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33141899 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216224:14560/12:00057140 RIV/68145535:_____/12:00387046
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nákupní spád, nákupní chování a nákupní centra: příklad brněnské aglomerace (příspěvek ke studiu denních urbánních systémů)
Original language description
Ekonomické a společenské změny po roce 1990 se v České republice projevily také v nákupním chování obyvatel. Typickou se stala nejen standardní forma denních nákupů základních potravin v malých neřetězcových prodejnách, ale i denní návštěva specializovaných maloobchodních řetězců nebo nákupních center. Denní cesta za nákupy je často provázaná s dojížďkou do zaměstnání, škol či za jinými službami a dotváří stále silnější vazby obyvatel v rámci denního urbánního systému. Rozhodující intenzita však není vevazbě jádro-zázemí, ale spíše zázemí-příměstská zóna, kde jsou největší nákupní centra, hypermarkety, diskonty a další prodejní koncepty ponejvíce lokalizovány. Často se pak nejedná o denní, ale nepravidelnou či víkendovou aktivitu. Tato místa se tak stávají určitými uzlovými centry (sekundárními jádry) maloobchodu, služeb a volnočasových aktivit soupeřícími s městských centrem. Cílem našeho příspěvku je provést analýzu vlivu prostorových, sociodemografických a psychografických faktorů
Czech name
Nákupní spád, nákupní chování a nákupní centra: příklad brněnské aglomerace (příspěvek ke studiu denních urbánních systémů)
Czech description
Ekonomické a společenské změny po roce 1990 se v České republice projevily také v nákupním chování obyvatel. Typickou se stala nejen standardní forma denních nákupů základních potravin v malých neřetězcových prodejnách, ale i denní návštěva specializovaných maloobchodních řetězců nebo nákupních center. Denní cesta za nákupy je často provázaná s dojížďkou do zaměstnání, škol či za jinými službami a dotváří stále silnější vazby obyvatel v rámci denního urbánního systému. Rozhodující intenzita však není vevazbě jádro-zázemí, ale spíše zázemí-příměstská zóna, kde jsou největší nákupní centra, hypermarkety, diskonty a další prodejní koncepty ponejvíce lokalizovány. Často se pak nejedná o denní, ale nepravidelnou či víkendovou aktivitu. Tato místa se tak stávají určitými uzlovými centry (sekundárními jádry) maloobchodu, služeb a volnočasových aktivit soupeřícími s městských centrem. Cílem našeho příspěvku je provést analýzu vlivu prostorových, sociodemografických a psychografických faktorů
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
DE - Earth magnetism, geodesy, geography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Spatio-temporal organization of daily urban systems: analysis and assessment of selected regions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociologický časopis
ISSN
0038-0288
e-ISSN
—
Volume of the periodical
48
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
32
Pages from-to
879-910
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—