All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Retail gravity models, shopping habits and shopping centres: example of Brno agglomeration (contribution to the study of daily urban systems)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33141899" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33141899 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216224:14560/12:00057140 RIV/68145535:_____/12:00387046

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nákupní spád, nákupní chování a nákupní centra: příklad brněnské aglomerace (příspěvek ke studiu denních urbánních systémů)

  • Original language description

    Ekonomické a společenské změny po roce 1990 se v České republice projevily také v nákupním chování obyvatel. Typickou se stala nejen standardní forma denních nákupů základních potravin v malých neřetězcových prodejnách, ale i denní návštěva specializovaných maloobchodních řetězců nebo nákupních center. Denní cesta za nákupy je často provázaná s dojížďkou do zaměstnání, škol či za jinými službami a dotváří stále silnější vazby obyvatel v rámci denního urbánního systému. Rozhodující intenzita však není vevazbě jádro-zázemí, ale spíše zázemí-příměstská zóna, kde jsou největší nákupní centra, hypermarkety, diskonty a další prodejní koncepty ponejvíce lokalizovány. Často se pak nejedná o denní, ale nepravidelnou či víkendovou aktivitu. Tato místa se tak stávají určitými uzlovými centry (sekundárními jádry) maloobchodu, služeb a volnočasových aktivit soupeřícími s městských centrem. Cílem našeho příspěvku je provést analýzu vlivu prostorových, sociodemografických a psychografických faktorů

  • Czech name

    Nákupní spád, nákupní chování a nákupní centra: příklad brněnské aglomerace (příspěvek ke studiu denních urbánních systémů)

  • Czech description

    Ekonomické a společenské změny po roce 1990 se v České republice projevily také v nákupním chování obyvatel. Typickou se stala nejen standardní forma denních nákupů základních potravin v malých neřetězcových prodejnách, ale i denní návštěva specializovaných maloobchodních řetězců nebo nákupních center. Denní cesta za nákupy je často provázaná s dojížďkou do zaměstnání, škol či za jinými službami a dotváří stále silnější vazby obyvatel v rámci denního urbánního systému. Rozhodující intenzita však není vevazbě jádro-zázemí, ale spíše zázemí-příměstská zóna, kde jsou největší nákupní centra, hypermarkety, diskonty a další prodejní koncepty ponejvíce lokalizovány. Často se pak nejedná o denní, ale nepravidelnou či víkendovou aktivitu. Tato místa se tak stávají určitými uzlovými centry (sekundárními jádry) maloobchodu, služeb a volnočasových aktivit soupeřícími s městských centrem. Cílem našeho příspěvku je provést analýzu vlivu prostorových, sociodemografických a psychografických faktorů

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/IAA301670901" target="_blank" >IAA301670901: Spatio-temporal organization of daily urban systems: analysis and assessment of selected regions</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Sociologický časopis

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    48

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    32

  • Pages from-to

    879-910

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database