Diffusion of Innovation: Example of McDonalds Chain Store in the Czech Republic and Slovakia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F11%3A00049863" target="_blank" >RIV/00216224:14560/11:00049863 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Difuze inovace na příkladu řetězce McDonalds v České republice a na Slovensku
Original language description
Difúze je podle E.M. Rodgerse (2003) procesem, při kterém se inovace či jev přenáší určitými kanály mezi jedinci či sociálními skupinami v čase a prostoru; inovace je potom myšlenka, jež je možno považovat za novou. Dochází k šíření nových jevů, objektů,myšlenek, způsobů chování, nemocí, informací, zpráv apod. Prostorová lokalizace prodejních jednotek má difúzní charakter, časově vázané fáze tohoto procesu probíhají velmi rychle při neexistenci významnějších inovačních bariér. Dynamizace a expanze jižv zásadě přechází ve fázi vyplňování prostoru a mezer na trhu, důležitou roli zde hraje ovšem i firemní strategie. Cílem příspěvku je analyzovat a zobecnit vývoj fenoménu McDonalds v ČR a na Slovensku, který má v čase a prostoru mj. také charakter difúzního procesu, poukázat na podobnosti a odlišnosti průběhu difúzního procesu v obou zemích a zamyslet se nad blízkou budoucností.
Czech name
Difuze inovace na příkladu řetězce McDonalds v České republice a na Slovensku
Czech description
Difúze je podle E.M. Rodgerse (2003) procesem, při kterém se inovace či jev přenáší určitými kanály mezi jedinci či sociálními skupinami v čase a prostoru; inovace je potom myšlenka, jež je možno považovat za novou. Dochází k šíření nových jevů, objektů,myšlenek, způsobů chování, nemocí, informací, zpráv apod. Prostorová lokalizace prodejních jednotek má difúzní charakter, časově vázané fáze tohoto procesu probíhají velmi rychle při neexistenci významnějších inovačních bariér. Dynamizace a expanze jižv zásadě přechází ve fázi vyplňování prostoru a mezer na trhu, důležitou roli zde hraje ovšem i firemní strategie. Cílem příspěvku je analyzovat a zobecnit vývoj fenoménu McDonalds v ČR a na Slovensku, který má v čase a prostoru mj. také charakter difúzního procesu, poukázat na podobnosti a odlišnosti průběhu difúzního procesu v obou zemích a zamyslet se nad blízkou budoucností.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA403%2F09%2F0885" target="_blank" >GA403/09/0885: Spatial models of behaviour in transforming urban environment: time geographical approach</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Auspicia
ISSN
1214-4967
e-ISSN
—
Volume of the periodical
VIII
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
87-92
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—