Development of Czech retail business from the point of view of the process of diffusion: an example of selected chain stores
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F10%3A00048816" target="_blank" >RIV/00216224:14560/10:00048816 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj českého maloobchodu z pohledu difúzního procesu: příklad vybraných řetězců
Original language description
Český maloobchod prošel za posledních 20 let zcela zásadní proměnou. Bývalá monopolní spotřební družstva jako Jednota (dnes COOP) či Pramen byla již v 90. letech vytlačena zahraničními maloobchodními řetězci. V České republice se začala vytvářet nová síťová struktura s velkoformátovými prodejními koncepty. Hypermarkety a supermarkety jsou typickým obrazem současné české maloobchodní sítě, doplňované řadou řetězců typu fastfood. Difúze je procesem, při kterém se přenáší inovace či jev přenáší určitými kanály mezi jedinci či sociálními skupinami v čase a prostoru. Dochází k šíření nových jevů, objektů, myšlenek, způsobů chování apod., jedná se tedy o interdisciplinární záležitost. Na základě vybraných maloobchodních řetězců je cílem analyzovat v čase a prostoru vývoj českého maloobchodu, který má mj. také charakter difúzního procesu.
Czech name
Vývoj českého maloobchodu z pohledu difúzního procesu: příklad vybraných řetězců
Czech description
Český maloobchod prošel za posledních 20 let zcela zásadní proměnou. Bývalá monopolní spotřební družstva jako Jednota (dnes COOP) či Pramen byla již v 90. letech vytlačena zahraničními maloobchodními řetězci. V České republice se začala vytvářet nová síťová struktura s velkoformátovými prodejními koncepty. Hypermarkety a supermarkety jsou typickým obrazem současné české maloobchodní sítě, doplňované řadou řetězců typu fastfood. Difúze je procesem, při kterém se přenáší inovace či jev přenáší určitými kanály mezi jedinci či sociálními skupinami v čase a prostoru. Dochází k šíření nových jevů, objektů, myšlenek, způsobů chování apod., jedná se tedy o interdisciplinární záležitost. Na základě vybraných maloobchodních řetězců je cílem analyzovat v čase a prostoru vývoj českého maloobchodu, který má mj. také charakter difúzního procesu.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA403%2F09%2F0885" target="_blank" >GA403/09/0885: Spatial models of behaviour in transforming urban environment: time geographical approach</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů