All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A divided Europe by retail? Differences, changes and trends

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F18%3A00106015" target="_blank" >RIV/00216224:14560/18:00106015 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Maloobchodem rozdělená Evropa? Rozdíly, změny a trendy

  • Original language description

    V průběhu druhé poloviny 20. století se ve vyspělých tržních ekonomikách spotřební vzorce a nákupní chování značně stabilizovaly, na rozdíl od tranzitivníxch ekonomik, kde byly tyto prvky od konce 80. let přebírány až nekriticky s nebývalou rychlostí a dynamikou. Rozdíly, změny a současné trendy v kvantitě a koncentraci maloobchodu, které byly dříve mezi západní Evropou a postsocialistikým prostorem velmi patrné, se v posledních letech minimalizovaly, zatímco určité rozdíly v kvalitě maloobchodního prostředí zůstaly. Ke změnám došlo především v nákupních zvyklostech, nákupním chování a spotřebitelských preferencích prakticky napříč všemi generacemi a u všech populačních skupin.

  • Czech name

    Maloobchodem rozdělená Evropa? Rozdíly, změny a trendy

  • Czech description

    V průběhu druhé poloviny 20. století se ve vyspělých tržních ekonomikách spotřební vzorce a nákupní chování značně stabilizovaly, na rozdíl od tranzitivníxch ekonomik, kde byly tyto prvky od konce 80. let přebírány až nekriticky s nebývalou rychlostí a dynamikou. Rozdíly, změny a současné trendy v kvantitě a koncentraci maloobchodu, které byly dříve mezi západní Evropou a postsocialistikým prostorem velmi patrné, se v posledních letech minimalizovaly, zatímco určité rozdíly v kvalitě maloobchodního prostředí zůstaly. Ke změnám došlo především v nákupních zvyklostech, nákupním chování a spotřebitelských preferencích prakticky napříč všemi generacemi a u všech populačních skupin.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů