Corpus-based activities in language learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F05%3A00006742" target="_blank" >RIV/00216275:25210/05:00006742 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Corpus-based activities in language learning
Original language description
It is believed that corpus materials are important in language learning as they expose students to such sentences that they wil encounter when using the language in real life situations. However the advantage of authentic materials and studying language in context can be endangered by misinterpretations of findigs, by simplified conclusions, by misunderstanding of language complexity. Although most corpora have not been primarily created for the purpose of foreign language learning, they can be very beneficial for this process. Working with concordance programmes can lead learners to study language units in context, to be more autonomous and independent during discovery learning. Also the information retrieved from huge general corpora (especially those concerning frequency and typical collocations) may significantly influence the learning process, material design and syllabus design. Learners and teachers, however, have to be ready for new situations, to be trained in new skills (IT
Czech name
Využití korpusů pro studium jazyka
Czech description
Práce s korpusy je sice pro učení se jazyku důležitá, ale nese s sebou i úskalí nepochopení komplexity jazyka. Ačkoli většina korpusů nebyla primárně vytvořena pro účely výuky cizího jazyka, mohou být velice efektivně využívány. Především vedou studentyke studiu jazyků v kontextu a k autonomnímu učení. I další údaje získané z korpusů (především frekvence lexikálních jednotek a údaje o kolokacích) mohou významně ovlivnit vyučovací proces i tvorbu studijních materiálů. Na tyto nové situace však musejí být učitelé i studenti připraveni, neboť se jedná o nové role.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
ELT Signposts 2005
ISBN
80-210-3760-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
132-137
Publisher name
Masaryk University Brno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 9, 2005
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—