All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Practice in Teacher Training (Chapter 12)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F05%3A00006743" target="_blank" >RIV/00216275:25210/05:00006743 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Practice in Teacher Training (Chapter 12)

  • Original language description

    This paper presents the ELTE programme offered by the University of Pardubice, Faculty of Humanities. The focus of the presentation is on a new model of teaching practice, the so-called Clinical Year, which is a compulsory component of the study programme. The Clinical Year is the one-year assistant practice of the students at primary and lower secondary schools. This paper introduces the theoretical background of this model of teaching practice, describes the roles of the participants in the Clinical Year (mentor, assistant, tutor) and analyses its benefits not only in terms of the development of the student´s professional competence, but also the development of co-operation between schools and the university.

  • Czech name

    Pedagogická praxe v přípravném vzdělávání učitelů (Kapitola 12)

  • Czech description

    Článek představuje specifický model prograchiální přípravy učitelů AJ na Univerzitě pardubice. Jádrem příspěvku je presentace tzv. klinického roku - roční asistentské praxe studentů na základních školách. V textu jsou uvedená technická východiska modelu,popsány účastníky praxe (mentor asistent tutor) a zdůrazněn potenciál modelu nejen z hediska rozvoje profesní kompetence studentů, ale i podpory spolupráce mezi školami a univerzitou.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Learning for the Future. Dimensions of the new role of the teacher

  • ISBN

    91-975204-2-X

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

    135-142

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    The Learning Teacher Network

  • Place of publication

    Karlstad, Sweden

  • UT code for WoS chapter