Practice in Teacher Training (Chapter 12)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F05%3A00006743" target="_blank" >RIV/00216275:25210/05:00006743 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Practice in Teacher Training (Chapter 12)
Original language description
This paper presents the ELTE programme offered by the University of Pardubice, Faculty of Humanities. The focus of the presentation is on a new model of teaching practice, the so-called Clinical Year, which is a compulsory component of the study programme. The Clinical Year is the one-year assistant practice of the students at primary and lower secondary schools. This paper introduces the theoretical background of this model of teaching practice, describes the roles of the participants in the Clinical Year (mentor, assistant, tutor) and analyses its benefits not only in terms of the development of the student´s professional competence, but also the development of co-operation between schools and the university.
Czech name
Pedagogická praxe v přípravném vzdělávání učitelů (Kapitola 12)
Czech description
Článek představuje specifický model prograchiální přípravy učitelů AJ na Univerzitě pardubice. Jádrem příspěvku je presentace tzv. klinického roku - roční asistentské praxe studentů na základních školách. V textu jsou uvedená technická východiska modelu,popsány účastníky praxe (mentor asistent tutor) a zdůrazněn potenciál modelu nejen z hediska rozvoje profesní kompetence studentů, ale i podpory spolupráce mezi školami a univerzitou.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Learning for the Future. Dimensions of the new role of the teacher
ISBN
91-975204-2-X
Number of pages of the result
8
Pages from-to
135-142
Number of pages of the book
—
Publisher name
The Learning Teacher Network
Place of publication
Karlstad, Sweden
UT code for WoS chapter
—