Attitudes towards mathematics among students of practical teaching and vocational training
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F22%3A43923180" target="_blank" >RIV/62156489:43670/22:43923180 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoje studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku k matematice
Original language description
Studenti přicházejí na univerzitu s různými znalostmi, pojmy a dovednostmi v matematice. Současně si s sebou přinášejí různé zkušenosti s výukou matematiky na základních a středních školách, včetně jejich výsledků učení. Pohledy a postoje k matematice, které si studenti za dlouhou dobu vybudovali, přetrvávají a mohou ovlivnit jejich volbu vzdělávací dráhy nebo povolání. Není obvyklé, aby každý studijní program na vysoké škole obsahoval ve svém studijním plánu předmět specificky zaměřený na matematiku. Je tomu tak i v případě některých studijních programů zaměřených na praktické vyučování nebo učitelství odborných předmětů pro střední školy. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat výsledky průzkumu provedeného mezi studenty praktického vyučování a odborného výcviku zaměřeného nejen na jejich postoje a názory na matematiku, ale také na vliv těchto postojů na volbu vysokoškolského studijního programu.
Czech name
Postoje studentů učitelství praktického vyučování a odborného výcviku k matematice
Czech description
Studenti přicházejí na univerzitu s různými znalostmi, pojmy a dovednostmi v matematice. Současně si s sebou přinášejí různé zkušenosti s výukou matematiky na základních a středních školách, včetně jejich výsledků učení. Pohledy a postoje k matematice, které si studenti za dlouhou dobu vybudovali, přetrvávají a mohou ovlivnit jejich volbu vzdělávací dráhy nebo povolání. Není obvyklé, aby každý studijní program na vysoké škole obsahoval ve svém studijním plánu předmět specificky zaměřený na matematiku. Je tomu tak i v případě některých studijních programů zaměřených na praktické vyučování nebo učitelství odborných předmětů pro střední školy. Cílem tohoto příspěvku je prezentovat výsledky průzkumu provedeného mezi studenty praktického vyučování a odborného výcviku zaměřeného nejen na jejich postoje a názory na matematiku, ale také na vliv těchto postojů na volbu vysokoškolského studijního programu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
15. didaktická konferencia: Zborník príspevkov
ISBN
978-80-8222-044-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
93-103
Publisher name
Vysoká škola DTI
Place of publication
Dubnica nad Váhom
Event location
Dubnica nad Váhom
Event date
Oct 19, 2022
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—