Chapter 7: Addressing Professional Competence
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F06%3A00004794" target="_blank" >RIV/00216275:25210/06:00004794 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Chapter 7: Addressing Professional Competence
Original language description
Is the teacher / student teacher "professionally competent"? A simple question, yet very difficult to answer. The paper will offer a discussion of an attempt to promote and assess the level of professional competence in teacher trainees. In order to do that the concept of professional competence will be defined and a case study of evaluation of student teacher professional development presented.
Czech name
Kapitola 7: K profesní kompetenci
Czech description
Je učitel / student učitelství profesně kompetentní? Tato otázka zní sice snadně, hledání odpovědi je nicméně velmi obtížné. Článek nabízí polemiku v otázce možností rozvíjení a hodnocení úrovně dosažené profesní kompetence u studentů učitelství. Za tímto účelem bude nejprve vydefinován koncept profesní kompetence a poté bude prezentována konkrétní případová studie profesního rozvoje skupiny studentů učitelství.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
A Vision of European Teaching and Learning. Perspectives on the new role of the teacher
ISBN
91-975204-3-8
Number of pages of the result
26
Pages from-to
67-92
Number of pages of the book
—
Publisher name
The Learning Teacher Network
Place of publication
Karlstad, Sweden
UT code for WoS chapter
—