All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Chapter 7: Addressing Professional Competence

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F06%3A00004794" target="_blank" >RIV/00216275:25210/06:00004794 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Chapter 7: Addressing Professional Competence

  • Original language description

    Is the teacher / student teacher "professionally competent"? A simple question, yet very difficult to answer. The paper will offer a discussion of an attempt to promote and assess the level of professional competence in teacher trainees. In order to do that the concept of professional competence will be defined and a case study of evaluation of student teacher professional development presented.

  • Czech name

    Kapitola 7: K profesní kompetenci

  • Czech description

    Je učitel / student učitelství profesně kompetentní? Tato otázka zní sice snadně, hledání odpovědi je nicméně velmi obtížné. Článek nabízí polemiku v otázce možností rozvíjení a hodnocení úrovně dosažené profesní kompetence u studentů učitelství. Za tímto účelem bude nejprve vydefinován koncept profesní kompetence a poté bude prezentována konkrétní případová studie profesního rozvoje skupiny studentů učitelství.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    A Vision of European Teaching and Learning. Perspectives on the new role of the teacher

  • ISBN

    91-975204-3-8

  • Number of pages of the result

    26

  • Pages from-to

    67-92

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    The Learning Teacher Network

  • Place of publication

    Karlstad, Sweden

  • UT code for WoS chapter