School Counselling Services at High Schools Provided by School Counsellors
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F16%3A39902581" target="_blank" >RIV/00216275:25210/16:39902581 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Školní poradenské služby na středních školách poskytované výchovnými poradci. Empirická studie.
Original language description
Příspěvek se zabývá problematikou školního poradenství na středních školách v ČR. Cílem příspěvku je informovat o výsledcích výzkumného šetření mezi výchovnými poradci na 66 středních školách ve dvou vybraných krajích České republiky - kraj Pardubický a Kraj Vysočina. Výzkumné šetření bylo realizováno v roce 2011 - 2014. Metody výzkumu: Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativně-kvalitativní - dotazníkové šetření na 66 středních školách (gymnázia, střední odborné školy, střední odborná učiliště) a hloubkové rozhovory s 5 vybranými výchovnými poradci. Výsledky přinášejí informace o současném stavu poskytovaných služeb - motivace a činnost výchovných poradců, zázemí pro poradenství, kvalifikace, možnosti dalšího vzdělávání, ocenění a statut výchovných poradců, spolupráce s vnějšími subjekty, propagace služeb. Závěry výzkumného šetření identifikují problémy, potřeby a bariéry v činnostech a pracovních podmínkách výchovných poradců a přináší návrhy na změny, které by vedly ke zvýšení kvality školních poradenských služeb.
Czech name
Školní poradenské služby na středních školách poskytované výchovnými poradci. Empirická studie.
Czech description
Příspěvek se zabývá problematikou školního poradenství na středních školách v ČR. Cílem příspěvku je informovat o výsledcích výzkumného šetření mezi výchovnými poradci na 66 středních školách ve dvou vybraných krajích České republiky - kraj Pardubický a Kraj Vysočina. Výzkumné šetření bylo realizováno v roce 2011 - 2014. Metody výzkumu: Výzkumné šetření je koncipováno jako kvantitativně-kvalitativní - dotazníkové šetření na 66 středních školách (gymnázia, střední odborné školy, střední odborná učiliště) a hloubkové rozhovory s 5 vybranými výchovnými poradci. Výsledky přinášejí informace o současném stavu poskytovaných služeb - motivace a činnost výchovných poradců, zázemí pro poradenství, kvalifikace, možnosti dalšího vzdělávání, ocenění a statut výchovných poradců, spolupráce s vnějšími subjekty, propagace služeb. Závěry výzkumného šetření identifikují problémy, potřeby a bariéry v činnostech a pracovních podmínkách výchovných poradců a přináší návrhy na změny, které by vedly ke zvýšení kvality školních poradenských služeb.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
66
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
22
Pages from-to
570-591
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—