THE SCHOOL COUNSELLING AT HIGH SCHOOLS IN THE CONTEXT OF THE PRESENT
Result description
The publication serves for basic orientation in the field of school counselling services at primary and high schools provide school counsellors and professional staff of the school counselling center. Text content is a history of school counselling, counselling process specifics, the personality of the counsellor and the student as a client, school counsellor systems abroad, the current reality of the work of school counsellors in the Czech Republic through the results of the research, which was implemented in 2011-2014 to 66 high schools in the Czech Republic The book is intended for students of educational fields, as well as current and future school counsellors who want to acquire basic and comprehensive information on counselling in schools.
Keywords
high schoolsschool counselling servicesschool counselling centreschool counsellor
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchovné poradenství na středních školách v kontextu současnosti
Original language description
Abstrakt: Publikace slouží k základní orientaci v oblasti školních poradenských služeb, které na základních a středních školách poskytují výchovní poradci, popř. tým poradenských pracovníků školního poradenského pracoviště. Text nabízí nejen stručný pohled do historie školního poradenství, ale přibližuje specifika poradenského procesu, osobnost poradce i žáka jako klienta, přináší pohled do poradenských systémů v zahraničí a popisuje současnou realitu práce výchovných poradců v České republice prostřednictvím výsledků výzkumného šetření, které bylo realizováno v roce 2011-2014 na 66 středních školách v ČR. Kniha je určena studentům pedagogických oborů, ale i současným i budoucím výchovným poradcům, kteří chtějí získat základní a ucelené informace o poradenství ve školách.
Czech name
Výchovné poradenství na středních školách v kontextu současnosti
Czech description
Abstrakt: Publikace slouží k základní orientaci v oblasti školních poradenských služeb, které na základních a středních školách poskytují výchovní poradci, popř. tým poradenských pracovníků školního poradenského pracoviště. Text nabízí nejen stručný pohled do historie školního poradenství, ale přibližuje specifika poradenského procesu, osobnost poradce i žáka jako klienta, přináší pohled do poradenských systémů v zahraničí a popisuje současnou realitu práce výchovných poradců v České republice prostřednictvím výsledků výzkumného šetření, které bylo realizováno v roce 2011-2014 na 66 středních školách v ČR. Kniha je určena studentům pedagogických oborů, ale i současným i budoucím výchovným poradcům, kteří chtějí získat základní a ucelené informace o poradenství ve školách.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7395-991-3
Number of pages
248
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
UT code for WoS book
—
Basic information
Result type
B - Specialist book
CEP
AM - Pedagogy and education
Year of implementation
2016