All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czech school by eyes of pupils with a different mother tongue

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F17%3A39912108" target="_blank" >RIV/00216275:25210/17:39912108 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Česká škola pohledem žáků s odlišným mateřským jazykem

  • Original language description

    Příspěvek je věnován současným podmínkám na českých základních školách, a jak jsou tyto podmínky vnímány žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Podle nejnovějších statistik chodí na základní školy 15 000 žáků s odlišným mateřským jazykem a jejich počet neustále narůstá a narůstat bude. Z tohoto důvodu je nutné, aby se integrace těchto žáků začaly postupně věnovat všechny školy a ne pouze školy ve velkých městech, který více počítají s možností příchodu žáka s OMJ. Problematice začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do českých základních škol je v posledních letech věnovaná velká pozornost. Ve většině případů se k tomuto tématu vyjadřují zřizovatelé škol, ředitelé škol, samotní pedagogové nebo rodiče, avšak ti, kteří jsou přímými účastníky a týká se jich současná situace nejvíce, tedy žáci, se k danému tématu příliš často vyjádřit nemohou. A právě jejich názory, postřehy, pocity by mohly přinést nový pohled, směr, jak žáky s odlišným mateřským jazykem integrovat nejen do českých škol, ale potažmo do české společnosti. Příspěvek se věnuje žákům s odlišným mateřským jazykem, kteří pocházejí z třetích zemí, neboť dle českých zákonů mají odlišné postavení a z něho vyplývající práva a povinnosti než příslušníci států Evropské unie či azylanti nebo žadatelé o mezinárodní ochranu.

  • Czech name

    Česká škola pohledem žáků s odlišným mateřským jazykem

  • Czech description

    Příspěvek je věnován současným podmínkám na českých základních školách, a jak jsou tyto podmínky vnímány žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Podle nejnovějších statistik chodí na základní školy 15 000 žáků s odlišným mateřským jazykem a jejich počet neustále narůstá a narůstat bude. Z tohoto důvodu je nutné, aby se integrace těchto žáků začaly postupně věnovat všechny školy a ne pouze školy ve velkých městech, který více počítají s možností příchodu žáka s OMJ. Problematice začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do českých základních škol je v posledních letech věnovaná velká pozornost. Ve většině případů se k tomuto tématu vyjadřují zřizovatelé škol, ředitelé škol, samotní pedagogové nebo rodiče, avšak ti, kteří jsou přímými účastníky a týká se jich současná situace nejvíce, tedy žáci, se k danému tématu příliš často vyjádřit nemohou. A právě jejich názory, postřehy, pocity by mohly přinést nový pohled, směr, jak žáky s odlišným mateřským jazykem integrovat nejen do českých škol, ale potažmo do české společnosti. Příspěvek se věnuje žákům s odlišným mateřským jazykem, kteří pocházejí z třetích zemí, neboť dle českých zákonů mají odlišné postavení a z něho vyplývající práva a povinnosti než příslušníci států Evropské unie či azylanti nebo žadatelé o mezinárodní ochranu.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Škola a její křižovatky

  • ISBN

    978-80-905245-7-6

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    133-146

  • Number of pages of the book

    195

  • Publisher name

    Česká pedagogická společnost

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter