Czech school by eyes of pupils with a different mother tongue
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F17%3A39912108" target="_blank" >RIV/00216275:25210/17:39912108 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Česká škola pohledem žáků s odlišným mateřským jazykem
Original language description
Příspěvek je věnován současným podmínkám na českých základních školách, a jak jsou tyto podmínky vnímány žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Podle nejnovějších statistik chodí na základní školy 15 000 žáků s odlišným mateřským jazykem a jejich počet neustále narůstá a narůstat bude. Z tohoto důvodu je nutné, aby se integrace těchto žáků začaly postupně věnovat všechny školy a ne pouze školy ve velkých městech, který více počítají s možností příchodu žáka s OMJ. Problematice začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do českých základních škol je v posledních letech věnovaná velká pozornost. Ve většině případů se k tomuto tématu vyjadřují zřizovatelé škol, ředitelé škol, samotní pedagogové nebo rodiče, avšak ti, kteří jsou přímými účastníky a týká se jich současná situace nejvíce, tedy žáci, se k danému tématu příliš často vyjádřit nemohou. A právě jejich názory, postřehy, pocity by mohly přinést nový pohled, směr, jak žáky s odlišným mateřským jazykem integrovat nejen do českých škol, ale potažmo do české společnosti. Příspěvek se věnuje žákům s odlišným mateřským jazykem, kteří pocházejí z třetích zemí, neboť dle českých zákonů mají odlišné postavení a z něho vyplývající práva a povinnosti než příslušníci států Evropské unie či azylanti nebo žadatelé o mezinárodní ochranu.
Czech name
Česká škola pohledem žáků s odlišným mateřským jazykem
Czech description
Příspěvek je věnován současným podmínkám na českých základních školách, a jak jsou tyto podmínky vnímány žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Podle nejnovějších statistik chodí na základní školy 15 000 žáků s odlišným mateřským jazykem a jejich počet neustále narůstá a narůstat bude. Z tohoto důvodu je nutné, aby se integrace těchto žáků začaly postupně věnovat všechny školy a ne pouze školy ve velkých městech, který více počítají s možností příchodu žáka s OMJ. Problematice začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do českých základních škol je v posledních letech věnovaná velká pozornost. Ve většině případů se k tomuto tématu vyjadřují zřizovatelé škol, ředitelé škol, samotní pedagogové nebo rodiče, avšak ti, kteří jsou přímými účastníky a týká se jich současná situace nejvíce, tedy žáci, se k danému tématu příliš často vyjádřit nemohou. A právě jejich názory, postřehy, pocity by mohly přinést nový pohled, směr, jak žáky s odlišným mateřským jazykem integrovat nejen do českých škol, ale potažmo do české společnosti. Příspěvek se věnuje žákům s odlišným mateřským jazykem, kteří pocházejí z třetích zemí, neboť dle českých zákonů mají odlišné postavení a z něho vyplývající práva a povinnosti než příslušníci států Evropské unie či azylanti nebo žadatelé o mezinárodní ochranu.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Škola a její křižovatky
ISBN
978-80-905245-7-6
Number of pages of the result
14
Pages from-to
133-146
Number of pages of the book
195
Publisher name
Česká pedagogická společnost
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—