Company Performance Management in Global Competitive Environment
Result description
This paper deals with the changes in contemporary market environment and their influence on development of marketing strategy concept. Globaluisation and hypercompetition ask to apply differentiated customer relationship management strategy (SRM strategy) on the basis of strategic customer value to a company. It shows that in this situation there is not enough to evaluate and manage company performance only according to traditional financial measurements but also according to external market measurements of company performance. These measurements are more useful for management of company future growth.
Keywords
Company PerformanceTraditional Financial Performance MeasurementsExternal Market Company Performance Measurements
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Řízení výkonnosti podniku v globálním konkurenčním prostředí
Original language description
Příspěvek diskutuje změny v současném tržním prostředí a jejich důsledky na vývoj koncepce marketingové strategie. Globalizace a hyperkonkurence stále naléhavěji vyžadují uplatňovat strategii diferencovaného řízení vztahů se zákazníky (CRM) na základě jejich strategické hodnoty pro podnik. Ukazuje, že za této situace je zcela nedostatečné hodnotit a řídit výkonnost podniku pouze podle tradičních finančních ukazatelů výkonnosti, ale je nezbytné začít zároveň používat externí ukazatele tržní výkonnosti podniku, vypovídající o perspektivách prosazení se podniku na trhu a možnostech budoucího růstu podniku.
Czech name
Řízení výkonnosti podniku v globálním konkurenčním prostředí
Czech description
Příspěvek diskutuje změny v současném tržním prostředí a jejich důsledky na vývoj koncepce marketingové strategie. Globalizace a hyperkonkurence stále naléhavěji vyžadují uplatňovat strategii diferencovaného řízení vztahů se zákazníky (CRM) na základě jejich strategické hodnoty pro podnik. Ukazuje, že za této situace je zcela nedostatečné hodnotit a řídit výkonnost podniku pouze podle tradičních finančních ukazatelů výkonnosti, ale je nezbytné začít zároveň používat externí ukazatele tržní výkonnosti podniku, vypovídající o perspektivách prosazení se podniku na trhu a možnostech budoucího růstu podniku.
Classification
Type
Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Marketing & Komunikace
ISSN
1211-5622
e-ISSN
—
Volume of the periodical
16
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
14-17
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—
Basic information
Result type
Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP
AH - Economics
Year of implementation
2006