All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Company Performance Evaluation in Customer-Relationship Management

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004334" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004334 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Company Performance Evaluation in Customer-Relationship Management

  • Original language description

    As a consequence of information and communication technologies development and competition sharpening the progress of all market types goes from a marketing strategy of selected segments targeting to individualized one-to-one marketing and applying of CRM (Customer Relationship Management). It calls for changing approaches to company performance evaluation. When evaluating a company performance it is not sufficient to evaluate only a company financial performance but it is necessary to use a far more elaborated and balanced system of market (customer) performance indicators together with performance indicators in terms of company staff innovation potential increase, performance indicators of internal company processes co-creating value for individual customers and financial performance of individual customers. The paper outlines a strategic system concept of company performance measuring and evaluating Balanced Scorecard which is modified for evaluating a course and results of differen

  • Czech name

    Hodnocení výkonnosti podniku v rámci CRM

  • Czech description

    V důsledku globalizace tržního prostředí, spojeného se znalostní ekonomikou vývoj spěje na všech typech trhů od marketingové strategie cílení na vybrané segmenty trhu k individualizovanému one-to-one marketingu, což znamená uplatnění strategií CRM (Customer Relationship Management). Uplatnění strategie CRM vyžaduje změnit přístupy k hodnocení výkonnosti podniku. Pro hodnocení výkonnosti podniku nestačí pouze ukazatele globální tržní a finanční výkonnosti, ale je třeba používat daleko propracovanější a vybilancovaný systém ukazatelů tržní výkonnosti zaměřených na průběh a výsledky uspokojování potřeb jednotlivých zákazníků spolu s ukazateli výkonnosti interních podnikových procesů podílejících se na vytváření hodnoty pro jednotlivé zákazníky, ukazatelivýkonnosti v oblasti učení se a růstu znalostního potenciálu pracovníků podniku nutného pro individualizaci péče o jednotlivé zákazníky a finanční výkonnosti při obsluze jednotlivých zákazníků. Příspěvek nastiňuje rámcovou koncepci strate

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the International Scientific Conference "Customer Relationship Management '06"

  • ISBN

    80-7194-909-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    126-135

  • Publisher name

    University of pardubice

  • Place of publication

    Lázně Bohdaneč, Czech Republic

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article