Company Performance Evaluation in Customer-Relationship Management
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004334" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004334 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Company Performance Evaluation in Customer-Relationship Management
Original language description
As a consequence of information and communication technologies development and competition sharpening the progress of all market types goes from a marketing strategy of selected segments targeting to individualized one-to-one marketing and applying of CRM (Customer Relationship Management). It calls for changing approaches to company performance evaluation. When evaluating a company performance it is not sufficient to evaluate only a company financial performance but it is necessary to use a far more elaborated and balanced system of market (customer) performance indicators together with performance indicators in terms of company staff innovation potential increase, performance indicators of internal company processes co-creating value for individual customers and financial performance of individual customers. The paper outlines a strategic system concept of company performance measuring and evaluating Balanced Scorecard which is modified for evaluating a course and results of differen
Czech name
Hodnocení výkonnosti podniku v rámci CRM
Czech description
V důsledku globalizace tržního prostředí, spojeného se znalostní ekonomikou vývoj spěje na všech typech trhů od marketingové strategie cílení na vybrané segmenty trhu k individualizovanému one-to-one marketingu, což znamená uplatnění strategií CRM (Customer Relationship Management). Uplatnění strategie CRM vyžaduje změnit přístupy k hodnocení výkonnosti podniku. Pro hodnocení výkonnosti podniku nestačí pouze ukazatele globální tržní a finanční výkonnosti, ale je třeba používat daleko propracovanější a vybilancovaný systém ukazatelů tržní výkonnosti zaměřených na průběh a výsledky uspokojování potřeb jednotlivých zákazníků spolu s ukazateli výkonnosti interních podnikových procesů podílejících se na vytváření hodnoty pro jednotlivé zákazníky, ukazatelivýkonnosti v oblasti učení se a růstu znalostního potenciálu pracovníků podniku nutného pro individualizaci péče o jednotlivé zákazníky a finanční výkonnosti při obsluze jednotlivých zákazníků. Příspěvek nastiňuje rámcovou koncepci strate
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the International Scientific Conference "Customer Relationship Management '06"
ISBN
80-7194-909-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
126-135
Publisher name
University of pardubice
Place of publication
Lázně Bohdaneč, Czech Republic
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—